Podczas uroczystej Gali 8 maja br. poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR. Jury spośród 756 zgłoszeń przyznało łącznie 123 nominacji, 74 brązowych, 42 srebrnych i 28 złotych statuetek KTR. Nagrodą Grand Prix została uhonorowana kampania Kulturyzator Frugo. Tytuł agencji roku przypadł DDB Warszawa. Reklamodawcą roku został Grupa Maspex Wadowice.

Prace nadesłane do konkursu KTR oceniało 100 osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, Chief Creative Officera, JWT North America/JWT New York. Oprócz niego, poszczególnymi grupami jurorskimi przewodniczyli: Michał Nowosielski (Warsztat Film/Radio),Przemek TRUST Truściński (Ilustracja),Wojtek Dagiel, Havas Worldwide Warsaw (Fotografia), Adam Szczepocki, Fat Baby (Design), Piotr Chrobot, Wunderman Dubai (Media Interaktywne), Rafał Górski, Perspective/KRAAMS/We Love Ads (Active Advertising), Jakub Korolczuk, Grey Group Poland (Media). Kategorie Radio, Kampania, Film, Druk oceniała zintegrowana grupa jurorów. 

W konkursie przyznano:

Kategoria

Nominacje

Brąz

Srebro

Złoto

Design

21

8

5

4

Druk

1

7

1

1

Film

8

7

5

1

Kampania

4

6

3

1

Media

9

5

1

5

Radio

0

 

1

 

Active Advertising

9

11

6

1

Media Interaktywne

16

14

3

4

Fotografia

21

3

3

4

Ilustracja

25

3

7

3

Warsztat Film/Radio

9

10

7

4

 SUMA

123

74

42

28

 

Ranking agencji:

 

Agencja

Punkty

DDB Warszawa

49

Havas Worldwide Warsaw

33,75

Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

27,25

Mccann Worldgroup

23,75

Cheil Poland

20

Ogilvy & Mather Advertising

18,5

K2

17,5

Super Super

16

180heartbeats  + Jung v. Matt

15

Brain

14

 

Nagrody specjalne otrzymali:

Agencja roku: DDB Warszawa

Reklamodawca roku: Grupa Maspex Wadowice

Nagrodę Klubu KTR otrzymała kampania Bardzo Dobre Maniery

Tegoroczna nagroda KTR zyskała również dodatkową, wyjątkową wartość, ponieważ statuetki zostały zaprojektowane przez Oskara Ziętę,znanego projektanta, laureata licznych nagród (m. in. Red Dot Award 2008, Audi-Mentorpreis by A&W 2011, DMY za innowację procesu produkcyjnego 2008, YDMI 2008, „Dobry wzór” 2009, Nagroda Niemieckiej Rady Wzornictwa 2009, Schweizer Design Preis 2008 oraz Materialica 2009).

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Stanowi on coroczne święto twórców i jest podsumowaniem ich pracy. Tym samym konkurs KTR stara się promować, wyróżniać i nagradzać najciekawsze, najbardziej przemyślane, ale również estetycznie najpiękniejsze kreacje, które budują standardy komunikacji marketingowej w Polsce. Podczas Gali można zobaczyć wyjątkowe prace autorstwa ludzi ze świata reklamy, ale również ilustratorów, fotografów, filmowców, a także twórców trudnych do jednoznacznego skategoryzowania.

Konkurs jest kierowany do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive; studiów graficznych, design, filmowych, fotograficznych; wydawnictw, butików kreatywnych, indywidualnych twórców, klientów, jednostek samorządowych oraz mediów. W tym roku do konkursu swoje pracy zgłosiły 242 podmioty. 

Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały podczas festiwalu Cannes Lions rywalizowało 89 zespołów. Najlepsi okazali się:

Dokument bez tytułu

PR

   

nagroda

Havas Worldwide Warsaw

Piotr Młynek

 

Maciej Sobieski

     

Clients

   

nagroda

Bank BPH

Rafał Marciniak

 

Jan Kastory

     

Cyber

   

nagroda

Ogilvy & Mather Advertising

Bartłomiej Rutkowski

 

Tomasz Matuszewski

     

Design

   

nagroda

DDB Warszawa

Emilia Szkurłat

 

Tomasz Bujok

     

Print

   

nagroda

Ogilvy & Marher Advertising

Kamil Kotarba

 

Marcin Pucyk

     

Film

   

nagroda

180 heartbeats + Jung v. Matt/ K2

Kuba Sagan

 

Bartłomiej Walczuk

 

 

Nagrodzone prace można obejrzeć na: http://platforma.sar.org.pl/nagrody

Więcej informacji o Konkursie KTR na – www.ktr.org.pl.