Badanie Producentów KPR jest pionierskim projektem badawczym mającym na celu rozpoznanie głównych trendów dotyczących polskiego rynku produkcji filmów reklamowych. Studia stowarzyszone w KPR tworzą unikalną grupę badawczą, która pozwala na takie spojrzenie na rynek.

Badanie Producentów Artwork

Badanie zostało przeprowadzone anonimowo wśród wszystkich studiów stowarzyszonych w KPR. Pytania dotyczyły działalności produkcyjnej, skali produkcji, zamawiających i skuteczności przetargowej. 

 

Wyniki badania wskazują na wzrost udziału klientów jako zamawiających produkcję swoich filmów bezpośrednio u producentów - w roku 2017 było to 36%. W tym okresie stowarzyszone domy produkcyjne zrealizowały 662 produkcje reklamowe generując 260 mln. złotych obrotu. Zamówienia spoza polski stanowiły prawie 20% realizowanych zleceń. W roku 2017 studia przygotowały 1654 oferty w przetargach na zakup produkcji filmowej i wygrały 40% z nich.

 

Szczegółowe wyniki znajdują się TUTAJ