Dzięki warsztatom uczestnicy będą mogli poznać szerokie spektrum metod zwiększających elastyczność i oryginalność myślenia oraz nabyć praktycznych umiejętności stosowania omawianych metod w praktyce. Dzięki temu pełniej wykorzystają swój twórczy potencjał rozwiązując problemy w niestandardowy sposób i tworząc niekonwencjonalne rozwiązania. Poza tym uczestnicy będą mogli lepiej poznać własne ograniczenia utrudniające myślenie kreatywne oraz wiedzieć jak dobierać metody, które najbardziej pasują do ich osobowości i preferencji, jak również do kontekstu konkretnego zadania

DLA KOGO

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, chcących stymulować kreatywne myślenie oraz podnosić swoje umiejętności generowania pomysłów niezbędnych dla: - tworzenia pomysłów reklamowych, czy idei komunikacyjnych; - twórczego rozwiązywania problemów biznesowych; - opracowywania koncepcji nowych produktów, sposobów; dystrybucji, merchandisingu, sposobów obsługi klienta itp.; - tworzenia nowych idei marketingowych.

PROGRAM SZKOLENIA (pdf)

• Podstawowe informacje z zakresu psychologii twórczości

• Blokady, opór i przeszkody dla twórczego myślenia – jak je zidentyfikować i pokonywać

• Prezentacja przykładów myślenia dywergentnego

• Rola wglądu (insight) w procesie twórczym oraz sposoby generowania „insightów” 

• Zastosowanie w praktyce wybranych technik, heurystyk i metod twórczych oraz wynalazczych, m.in.:

   • Scamper:
      - technika SUPRPOZYCJI i metody oparte na bisocjacji,
      - techniki oparte na analogiach (w tym CIRCEPT) i metaforach,
      - analiza funkcjonalna i analiza morfologiczna,
      - techniki wykorzystujące wyobraźnię i fantazję.

   • Elementy procesu design thinking:
      - strukturyzacja celów, funkcji i zasobów,
      - tworzenie person użytkowników docelowych rozwiązań,
      - prototypowanie.

 

WYKŁADOWCA

staniszewski

 

Marek Staniszewski

Heuristica

Pasjonat strategii komunikacji. 20-letnie doświadczenie w budowaniu marek i badaniach ich kondycji zdobywał m. in. w międzynarodowych agencjach komunikacji marketingowej (Ogilvy, Euro RSCG, Young & Rubicam, Havas Worldwide Warsaw), gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego BAV Consulting. Pełnił również obowiązki CMO w Canal+ Cyfrowy. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP,WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtwórca i wieloletni wykładowca Szkoły Strategii Marki przy SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: "Atlas strategiczny" i "Strategiczny podstęp" oraz współautorem książki "Portret klienta". Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

Czas trwania:

9:00-17:00

Daty szkolenia oraz formularze zgłoszeniowe:

Koszt udziału:

800 zł dla członków SAR

1300 zł dla firm niezrzeszonych

Zapisy

szkolenia@sar.org.pl

Zapewniamy:

materiały dydaktyczne, pomoce naukowe, napoje i przekąski
 

Lokalizacja:

SAR Czerska 8/10, 00-732 Warszawa