Nacisk w szkoleniu położony jest na strategiczną efektywność pozwalającą nawet przy pomocy ograniczonych środków osiągać jak największe efekty i rezultaty sprzedażowe. Krótkie moduły teoretyczne w postaci „pigułek wiedzy” przeplatają się z angażującymi ćwiczeniami praktycznymi.
Uczestnicy szkolenia przechodzą przez cały proces strategicznego myślenia – od analizy rynku i trendów, poprzez kształtowanie przewagi konkurencyjnej
do sposobów zarządzania wartością marki i zwiększania jej zasobów poprzez efektywną komunikację.

 

PROGRAM SZKOLENIA (pdf)

1. Analiza trendów i otoczenia rynkowego w myśleniu strategicznym
1.1. Rozumienie struktury rynku, zjawisk gospodarczych, społecznych i kulturowych jako warunek sukcesu w biznesie.
1.2. Analiza SWOT i Planowanie Scenariuszowe jako narzędzia strategiczne.


2. Tworzenie wygrywającej strategii biznesowej i jej przełożenie na wyróżniające pozycjonowanie marki
2.1. modele osiągania przewagi konkurencyjnej,
2.2. prowokacja, kontrowersja i zaczepność strategiczna,
2.3. przykłady i zastosowanie modeli w praktyce.


3. Strategia marki – warunki konieczne by odnieść sukces
3.1. Elementy kluczowe przy określania celu marki i jej obietnicy dla konsumenta,
3.2. W jaki sposób marka o ograniczonych zasobach może konkurować w otoczeniu biznesowym.


4. Archetypy marki i storytelling jako narzędzia pomagające pełniej dookreślić rolę brandu.
4.1. Psychologiczne i kulturowe rozumienie archetypów, przykłady typologii, wykorzystanie archetypów w określaniu tożsamości marki.
4.2. Marka w typie „Challenger” – osobowość i cechy marek rzucających wyzwanie dużym graczom


5. Consumer insight – jak pełniej rozumieć motywacje konsumenckie.
5.1. Rola motywacji emocjonalnej w podejmowaniu decyzji konsumenckich. Sposoby docierania do istotnych „wglądów”


6. Komunikacja marki – rola briefu kreatywnego w procesie tworzenia przekazów.
6.1. Od idei, do realizacji. Warunki opracowania i wykorzystania briefu, który jest dla działu kreacji inspiracją, a nie przeszkodą.

7. Lojalność konsumenta – behawioralne i emocjonalne czynniki budujące więź z marką.
7.1. Jak budować więź z kapryśnym i zblazowanym konsumentem? Mechanizmy przywiązania i zwiększania wartości.

8. Customer experience – budowanie angażujących doświadczeń konsumenckich.
8.1. Marketing doświadczeń jako pełna forma zaangażowania konsumenta w markę.
8.2. Niecodzienne doświadczenia jako oręż marek o ograniczonych zasobach.

 

WYKŁADOWCA

screenshooter-imageconverter5a562279bfed21

Marek Staniszewski

Heuristica

Pasjonat strategii komunikacji. 20-letnie doświadczenie w budowaniu marek i badaniach ich kondycji zdobywał m. in. w międzynarodowych agencjach komunikacji marketingowej (Ogilvy, Euro RSCG, Young & Rubicam, Havas Worldwide Warsaw), gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego BAV Consulting. Pełnił również obowiązki CMO w Canal+ Cyfrowy. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP,WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtwórca i wieloletni wykładowca Szkoły Strategii Marki przy SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: "Atlas strategiczny" i "Strategiczny podstęp" oraz współautorem książki "Portret klienta". Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

Czas trwania:

9:00-17:00

Daty szkolenia oraz formularze zgłoszeniowe:

 

Koszt udziału:

800 zł dla członków SAR

1300 zł dla firm niezrzeszonych

Zapisy

szkolenia@sar.org.pl

Zapewniamy:

materiały dydaktyczne, pomoce naukowe, napoje i przekąski
 

Lokalizacja:

SAR Czerska 8/10, 00-732 Warszawa