A Digital Newsletter from Henrietta (13)

Dawno, dawno (ponad 20 lat) temu, Netflix był pionierem w branży wysyłkowej filmów DVD, zdobywając w ciągu kilku kolejnych lat mocną pozycję. Jednak w 2011 roku,  w wyniku kryzysu finansowego, firma straciła tę pozycję, a jej akcje drastycznie spadły. Co zrobił Netflix? Jak to się stało, że jest dziś liderem nowej kategorii, którą sam zresztą stworzył? Zrobił to,  co robią liderzy - wykorzystał szansę, którą przyniósł kryzys i… zainwestował w marketing. Przykład Netflixa jest świetną ilustracją tego, że marketing ma o wiele więcej dźwigni niż tylko reklama. Marketing – jak wiadomo - jest podzielony na trzy fazy: diagnozę, strategię i dopiero potem taktykę. Taktyka marketingowa zaś to połączenie słynnych 4P: produktu,  miejsca, promocji i ceny. I ponieważ promocja jest zaledwie częścią marketing mixu, reakcja marketingu na kryzys nie może ograniczać się do odpowiedzi na pytanie „co i jak komunikujemy?”. To jest czas  na szybką diagnozę, rewizję strategii i odważne decyzje na poziomie wszystkich czterech P. Wspomniany sukces Netflixa jest wynikiem zmiany modelu dystrybucji. To dzięki tej decyzji marka stała się pionierem i liderem w zupełnie nowej kategorii i zapewniła sobie globalne, rekordowe wzrosty. Pytanie, od jakiego warto zacząć kryzysowe zarządzanie marką brzmi zatem: jak zaprojektować, dystrybuować i wycenić produkt/usługę tak, aby był odpowiedzią na aktualne wyzwania? I dopiero wtedy można się zastanawiać nad tym, jak to zakomunikować. Warsztat poświęcony będzie wykorzystywaniu szansy, jaką niesie kryzys.


Projekt bez tytułu (5)O WYKŁADZIE

Czas gwałtownych zmian prowokuje instynktowną reakcję – masz ochotę schować się i przeczekać. Albo - jeśli straciłeś właśnie połowę budżetu marketingowego - masz pokusę, aby postawić wszystko na krótkoterminowe działania sprzedażowe. Obie strategie są błędne. Ten warsztat to przyspieszony kurs kryzysowego zarządzania marką, produktem  i komunikacją. Nauczysz się, jak w czasie kryzysu nie tylko nie zrobić kroku wstecz,  ale przyspieszyć, kiedy inni zaczynają hamować. Wychodząc z założenia, że każdy kryzys jest szansą na wyprzedzenie konkurencji, zmienimy myślenie z „koronawirus zmusza nas do…” na „mamy teraz szansę na…”. Przyjrzymy się sytuacji i zagrożeniom oraz szansom, które niesie, zainspirujemy się  zwycięskimi strategiami kryzysowymi, nauczymy się sekwencji zadawania strategicznych pytań i będziemy gotowi, aby wykorzystać tę wiedzę w kryzysowym zarządzaniu marką.


Projekt bez tytułu (6)NAJWAŻNIEJSZE CELE

Projekt bez tytułu (14) Zdobędziesz wiedzę i narzędzia niezbędne do zarządzania marką w sytuacji kryzysowej;

 Projekt bez tytułu (14)Nauczysz się sekwencji strategicznego myślenia podczas kryzysu;

 Projekt bez tytułu (14)Nauczysz się sekwencji zadawania pytań strategicznych;

 Projekt bez tytułu (14)Poznasz i nauczysz się stosować najważniejsze strategie kryzysowe;

Projekt bez tytułu (14)Przekonasz się, że każdy kryzys niesie ogromne możliwości.


Projekt bez tytułu (8) WYKŁADOWCA

marta jaskulska

INFORMACJE ORGANIZACYJNE (10)

Projekt bez tytułu (12)