ZARZĄDZANIE MARKĄ W SYTUACJI KRYZYSOWEJ

Dawno, dawno (ponad 20 lat) temu, Netflix był pionierem w branży wysyłkowej filmów DVD, zdobywając w ciągu kilku kolejnych lat mocną pozycję. Jednak w 2011 roku,  w wyniku kryzysu finansowego, firma straciła tę pozycję, a jej akcje drastycznie spadły. Co zrobił Netflix? Jak to się stało, że jest dziś liderem nowej kategorii, którą sam zresztą stworzył? Zrobił to,  co robią liderzy - wykorzystał szansę, którą przyniósł kryzys i… zainwestował w marketing. Przykład Netflixa jest świetną ilustracją tego, że marketing ma o wiele więcej dźwigni niż tylko reklama. Marketing – jak wiadomo - jest podzielony na trzy fazy: diagnozę, strategię i dopiero potem taktykę. Taktyka marketingowa zaś to połączenie słynnych 4P: produktu,  miejsca, promocji i ceny. I ponieważ promocja jest zaledwie częścią marketing mixu, reakcja marketingu na kryzys nie może ograniczać się do odpowiedzi na pytanie „co i jak komunikujemy?”. To jest czas  na szybką diagnozę, rewizję strategii i odważne decyzje na poziomie wszystkich czterech P. Wspomniany sukces Netflixa jest wynikiem zmiany modelu dystrybucji. To dzięki tej decyzji marka stała się pionierem i liderem w zupełnie nowej kategorii i zapewniła sobie globalne, rekordowe wzrosty. Pytanie, od jakiego warto zacząć kryzysowe zarządzanie marką brzmi zatem: jak zaprojektować, dystrybuować i wycenić produkt/usługę tak, aby był odpowiedzią na aktualne wyzwania? I dopiero wtedy można się zastanawiać nad tym, jak to zakomunikować. Warsztat poświęcony będzie wykorzystywaniu szansy, jaką niesie kryzys.

O WARSZTACIE

Czas gwałtownych zmian prowokuje instynktowną reakcję – masz ochotę schować się i przeczekać. Albo - jeśli straciłeś właśnie połowę budżetu marketingowego - masz pokusę, aby postawić wszystko na krótkoterminowe działania sprzedażowe. Obie strategie są błędne. Ten warsztat to przyspieszony kurs kryzysowego zarządzania marką, produktem  i komunikacją. Nauczysz się, jak w czasie kryzysu nie tylko nie zrobić kroku wstecz,  ale przyspieszyć, kiedy inni zaczynają hamować. Wychodząc z założenia, że każdy kryzys jest szansą na wyprzedzenie konkurencji, zmienimy myślenie z „koronawirus zmusza nas do…” na „mamy teraz szansę na…”. Przyjrzymy się sytuacji i zagrożeniom oraz szansom, które niesie, zainspirujemy się  zwycięskimi strategiami kryzysowymi, nauczymy się sekwencji zadawania strategicznych pytań i będziemy gotowi, aby wykorzystać tę wiedzę w kryzysowym zarządzaniu marką.

NAJWAŻNIEJSZE CELE

• Zdobędziesz wiedzę i narzędzia niezbędne do zarządzania marką w sytuacji kryzysowej;

 • Nauczysz się sekwencji strategicznego myślenia podczas kryzysu;

 • Nauczysz się sekwencji zadawania pytań strategicznych;

 • Poznasz i nauczysz się stosować najważniejsze strategie kryzysowe;

• Przekonasz się, że każdy kryzys niesie ogromne możliwości.

WYKŁADOWCA

Marta Jaskulska

TERMINY SZKOLENIA

  • 8 października 2020

Dokładny termin wkrótce -  szkolenia@sar.org.pl

BROSZURA

GODZINY

10:00-12:00 (z godzinną przerwą regeneracyjną)

KOSZT UDZIAŁU

  • 50,00 zł netto (Cena dla Członków SAR)
  • 100,00 zł netto (Cena dla firm niezrzeszonych)

REJESTRACJA

https://app.evenea.pl/event/845195-2kopia1kopia1kopia2kopia2kopia1kopia1kopia1/ 

KONTAKT

szkolenia@sar.org.pl/ 508-309-012