Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Aktualnie organizacja zrzesza 139 firmy, tworzące komunikację marketingową: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech.
Zadaniem SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy.
SAR zajmuje się też opracowywaniem, systematyzowaniem i popularyzowaniem standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizuje szkolenia, seminaria i edukuje kadry, a także prowadzi badania branżowe.
Stowarzyszenie jest organizatorem konkursów, które wyznaczają standardy na rynku reklamy i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR.
Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA), a także polskim przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions i partnerem medialnym WARC.
Organizacja należy do Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, działającej na rzecz sektora najbardziej poszkodowanego w wyniku pandemii. SAR stale współpracuje z Konfederacją Lewiatan, wspólnie prowadząc działania lobbingowe i public affairs, które wpływają na proces tworzenia prawa reklamowego, m.in poprzez blokowanie ustawy wprowadzającej nowy podatek od reklamy.
SAR i Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań powołali Marketers & Media Agencies Committee (M&MAC) – organizację reprezentującą marketerów oraz agencje mediowe, która wspólnie z reprezentacją mediów będzie zarządzała jednoźródłowym badaniem mediów na polskim rynku – Joint Industry Comittee (JIC).
Należymy do: