Projektowanie doświadczeń zgodnie z charakterem i kategorią marki, używając adekwatnych metod, narzędzi i strategii;
Opisywanie podstawowych parametrów marki: wizja, misja, archetypy, value proposition, tonalność, dystynktywne elementy, otoczenie konkurencyjne marki i charakterystyczne cechy kategorii, w których marka funkcjonuje: klient indywidualny-korporacyjny;
Opisywanie podstawowych potrzeb konsumenta w kontekście danej marki i kategorii;
Stosowanie wiedzy dotyczącej marki i konsumenta w projektowaniu doświadczeń;
Wprowadzanie innowacji w organizacji w oparciu o podejście kulturowe, metodologie oraz narzędzia łączące kategorie produktów i usług: mapowanie zasobów i kompetencji organizacji, projektowanie innowacyjnych sposobów dostarczania usługi lub tworzenia produktu, rekomendacja procesów badawczych, rekomendacja wyselekcjonowanych innowacji;
Dobieranie adekwatnych narzędzi z obszaru kultury, designu, sztuki do projektowania doświadczeń w ramach komunikacji produktu i usług;
Tworzenie projektów marketingowych z wykorzystaniem projektowania doświadczeń: tworzenie briefu komunikacyjnego dla wybranej marki/produktu.