Dentsu_Brave_New_Normal_Creative_Trends_2021

Eksperci dentsu zaprezentowali najnowszy raport, w którym prognozują, jakie zmiany społeczne zadzieją się w nowej rzeczywistość post-pandemicznej, a także co już pod wpływem pandemii COVID-19 uległo zmianie – jak ewoluowało podejście konsumentów oraz jakie nowe możliwości świat zaproponował markom. Najważniejsze trendy to gospodarka oparta na wirtualnych doświadczeniach, silne pragnienie wspólnoty i autentyczności oraz ciągły rozwój AI. 

 „Szczegółowe dane dotyczące konkretnego użytkownika są w dzisiejszych czasach walutą. Nie chodzi tu jednak tylko o nasze preferencje zakupowe – w ostatnim czasie szczególne znaczenie mają dane dotyczące naszego zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Aplikacje, których używamy na co dzień monitorują zmiany w naszym nastroju i rytmie dnia, opierając się nie tylko na takich detalach jak muzyka, której słuchamy, ale również na tym, jaki ton ma nasz głos lub na treściach, na których zawieszamy oko na dłużej. Zważywszy na rosnącą popularność aplikacji związanych z relaksem i wellbeing (tylko w kwietniu 2020 aplikację Calm pobrało 3,9 miliona użytkowników), a także wielu kampanii reklamowych nawiązujących do tego, jak radzić sobie w tym trudnym czasie możemy zaobserwować bardzo budujący trend – wiele marek modyfikuje swoje strategie komunikacyjne, aby mieć na uwadze dobre samopoczucie i komfort psychiczny konsumentów.” Anna Nowak, Creative Technology Expert, dentsu X 

4,85 (5)