Projektowanie--strategii-komunikacji_02

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA

Szkolenie przygotowuje do samodzielnego tworzenia efektywnych strategii komunikacji, czyli planu i założeń komunikacyjnych, które staną się podstawą działań egzekucyjnych. Projektowania i prowadzenia procesów strategicznych, tworzenia założeń i planów komunikacyjnych, w efekcie których powstają efektywne i użyteczne strategie komunikacji. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy w codziennej pracy tworzą, lub współtworzą strategie komunikacji, które następnie stają się podstawą do dalszej pracy nad egzekucjami.

PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU

FORMA
SZKOLENIA

CZAS
SZKOLENIA

CENA
SZKOLENIA

Szkolenie online

Dwudniowe

2500 zł

TERMINY SZKOLENIA


CEL EDUKACYJNY

  • Samodzielne przeprowadzanie audytu komunikacji zewnętrznej klienta oraz analiza komunikacji jego konkurencji;
  • Identyfikacja wyróżników komunikacji w postaci map percepcji oraz benchmarków;
  • Analiza motywacji, celów i potrzeb konsumenta oraz określanie ścieżki zakupowej, wskazując punkty styczne z produktem;
  • Tworzenie wytycznych do komunikacji, obejmujących wątki i konteksty narracyjne, ton komunikacji językowej i wizualnej oraz listę rekomendowanych narzędzi i kanałów komunikacji wraz z częstotliwością ich używania.

PROGRAM

Wstęp

  • rola i miejsce strategii komunikacji w całości działań marketingowych 
  • etapy procesu strategicznego

Etap analityczny 

  • jaka widza jest potrzebna
  • obszary analiz i badań
  • kluczowe wnioski i ich rola w dalszej pracy nad strategią komunikacji

Etap koncepcyjny – założenia i wytyczne komunikacyjne 

  • kluczowe założenia strategiczne i ich rola – cele, grupa, przekaz
  • „warsztat strategiczny”, czyli praca nad tworzeniem założeń  i rekomendacji strategicznych
  • od strategii do briefu, czyli przełożenie założeń na konkretne wytyczne egzekucyjne

Etap koncepcyjny – planowanie działań komunikacyjnych

  • od strategii do taktyki”, czyli podstaw planowania
  • ścieżka konsumencka w teorii, główne etapy ścieżki i ich specyfika
  • „warsztat planistyczny”, czyli praca nad tworzeniem efektywnej ścieżki konsumenckiej (praca w oparciu o brief) 

Podsumowanie, Q & A 

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK

  • Potrafi zaprojektować i przeprowadzić proces tworzenia strategii komunikacji wraz z jego kluczowymi etapami
  • Określić główne założenia i wytyczne komunikacyjne konieczne do dalszej pracy komunikacyjnej, a w tym takie elementy strategii komunikacji jak m.in. cele, grupa docelowa, główny przekaz.
  • Stworzyć ogólny plan działań komunikacyjnych w formie tzw. ścieżki konsumenckiej, wraz z odpowiednim zaprojektowaniem jej poszczególnych etapów.

ZAPRASZAMY

  • Pracowników działów marketingu, tworzących strategie dla prowadzonych przez siebie marek oraz będących odpowiedzialnymi za prowadzenie ich komunikacji marketingowej.
  • Pracowników szeroko rozumianych agencji komunikacyjnych, w tym domów mediowych, agencji reklamowych, PR, czy digital/interaktywnych.
  • Wszystkich, którzy tworzą lub współtworzą strategie komunikacji dla obsługiwanych marek.

DO POBRANIA


broszura szkoleń dofinansowanych

JESTEŚ ZAINTERESOWANY? WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY