
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego tworzenia efektywnych strategii komunikacji, czyli planu i założeń komunikacyjnych, które staną się podstawą działań egzekucyjnych. Projektowania i prowadzenia procesów strategicznych, tworzenia założeń i planów komunikacyjnych, w efekcie których powstają efektywne i użyteczne strategie komunikacji. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy w codziennej pracy tworzą, lub współtworzą strategie komunikacji, które następnie stają się podstawą do dalszej pracy nad egzekucjami.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
FORMA SZKOLENIA
|
CZAS SZKOLENIA
|
CENA SZKOLENIA
|
Szkolenie online
|
Dwudniowe
|
2500 zł
|
TERMINY SZKOLENIA

CEL EDUKACYJNY
- Samodzielne przeprowadzanie audytu komunikacji zewnętrznej klienta oraz analiza komunikacji jego konkurencji;
- Identyfikacja wyróżników komunikacji w postaci map percepcji oraz benchmarków;
- Analiza motywacji, celów i potrzeb konsumenta oraz określanie ścieżki zakupowej, wskazując punkty styczne z produktem;
- Tworzenie wytycznych do komunikacji, obejmujących wątki i konteksty narracyjne, ton komunikacji językowej i wizualnej oraz listę rekomendowanych narzędzi i kanałów komunikacji wraz z częstotliwością ich używania.
PROGRAM
Wstęp
- rola i miejsce strategii komunikacji w całości działań marketingowych
- etapy procesu strategicznego
Etap analityczny
- jaka widza jest potrzebna
- obszary analiz i badań
- kluczowe wnioski i ich rola w dalszej pracy nad strategią komunikacji
Etap koncepcyjny – założenia i wytyczne komunikacyjne
- kluczowe założenia strategiczne i ich rola – cele, grupa, przekaz
- „warsztat strategiczny”, czyli praca nad tworzeniem założeń i rekomendacji strategicznych
- od strategii do briefu, czyli przełożenie założeń na konkretne wytyczne egzekucyjne
Etap koncepcyjny – planowanie działań komunikacyjnych
- od strategii do taktyki”, czyli podstaw planowania
- ścieżka konsumencka w teorii, główne etapy ścieżki i ich specyfika
- „warsztat planistyczny”, czyli praca nad tworzeniem efektywnej ścieżki konsumenckiej (praca w oparciu o brief)
Podsumowanie, Q & A
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
- Potrafi zaprojektować i przeprowadzić proces tworzenia strategii komunikacji wraz z jego kluczowymi etapami
- Określić główne założenia i wytyczne komunikacyjne konieczne do dalszej pracy komunikacyjnej, a w tym takie elementy strategii komunikacji jak m.in. cele, grupa docelowa, główny przekaz.
- Stworzyć ogólny plan działań komunikacyjnych w formie tzw. ścieżki konsumenckiej, wraz z odpowiednim zaprojektowaniem jej poszczególnych etapów.
ZAPRASZAMY
- Pracowników działów marketingu, tworzących strategie dla prowadzonych przez siebie marek oraz będących odpowiedzialnymi za prowadzenie ich komunikacji marketingowej.
- Pracowników szeroko rozumianych agencji komunikacyjnych, w tym domów mediowych, agencji reklamowych, PR, czy digital/interaktywnych.
- Wszystkich, którzy tworzą lub współtworzą strategie komunikacji dla obsługiwanych marek.
DO POBRANIA
|