GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Szkolenie przygotowuje do prawidłowego i sprawnego opowiadania historii w marketingu (storytelling), w tym w szczególności do dobierania właściwej, wiarygodnej historii, posługiwania się strukturami narracyjnymi w celu opowiadania historii, sprawnego dobierania narzędzi i technik adekwatnych do celu i charakteru przekazywanej opowieści i wykorzystywania werbalnych i niewerbalnych sposobów panowania nad przekazywaniem informacji.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
FORMA SZKOLENIA
|
CZAS SZKOLENIA
|
CENA SZKOLENIA
|
Szkolenie online
|
Dwudniowe
|
2500 zł
|
TERMINY SZKOLENIA
CEL EDUKACYJNY
- Dobór właściwych, wiarygodnych historii do konkretnego, zdefiniowanego przekazu;
- Posługiwanie się strukturami narracyjnymi w celu opowiadania historii;
- Dobieranie narzędzi i technik adekwatnie do celu i charakteru przekazywanej opowieści;
- Wykorzystywanie werbalnych i niewerbalnych sposobów panowania nad przekazywaniem informacji.
PROGRAM
- Wprowadzenie – dlaczego storytelling w marketingu?
- Zastosowania storytellingu w kontekście współczesnego nadmiaru komunikacji i sceptycyzmu odbiorców.
- Rola znaczących narracji w wybranych obszarach działań firmy.
- Przykłady zastosowania różnej roli storytellingu.
- Mierzenie skuteczności opowieści.
Czym charakteryzuje się dobra historia?
- Cechy i elementy angażujących opowieści.
- Rola protagonisty, konfliktu i zwrotów akcji.
- Rezonans emocjonalny – z czego wynika i jak go wywołać.
- Archetypy bohaterów w opowieści.
Autodiagnoza stylu storytelllingowego.
- Moje osobiste zasoby dla opowiadania historii.
- Indywidualne predyspozycje związane z typem opowieści.
Cele wystąpienia, a charakter opowieści.
- Kontekst i cel zastosowania historii (m.in. motywacja, wiedza, inspiracja).
- Rozpoznanie ukrytych potrzeb audytorium/odbiorców opowieści.
- Elementy konieczne do realizacji wyznaczonych celów.
Modele struktur narracyjnych.
- Archetypiczny model monomitu J. Campbella.
- Dramaturgiczny model wg tzw. piramidy Freytaga.
- Siedem kroków budowania opowieści wg Austina Madisona.
- Syntetyczny model opowieści dla celów marketingowych.
Tworzenie narracji w sytuacjach „ad hoc” i nieoczekiwanych.
- W jaki sposób spontanicznie wykorzystywać opowieści.
- Uniwersalne reguły improwizacji jako narzędzie storytellera.
- W jaki sposób gromadzić katalogi historii „na każdą okazję”.
Środki pozawerbalne w przekazywaniu treści.
- Rozpoznawanie i podążanie za reakcjami odbiorców.
- Kontakt wzrokowy, dynamika wypowiedzi i modulacja głosem.
- Mowa ciała i gestykulacja – o czym zawsze warto pamiętać.
- Rola rekwizytów i innych „haczyków na uwagę”.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
- Definiuje i jest świadom indywidualnych zasobów i atutów przydatnych dla storytellera;
- Wymienia i opisuje zasady projektowania perswazyjnej i angażującej dla słuchaczy opowieści;
- Dobiera adekwatną i wiarygodną historię opartą na rzeczywistych doświadczeniach w zależności od kontekstu wystąpienia;
- Tworzy ustrukturyzowaną, atrakcyjną dla audytorium i spójną opowieść;
- Płynnie konstruuje przekaz narracyjny w sytuacjach nieoczekiwanych w oparciu o sprawdzone reguły improwizacji;
- Dobiera środki komunikacji niewerbalnej adekwatnie do przekazywanych emocji;
- Określa miary skuteczności prezentowanej opowieści.
ZAPRASZAMY
Osoby zajmujące się marketingiem i PR; copywriterów; kadrę zarządzającą - w tym w szczególności account managerów i account directorów, Project managerów , copywriterów, art directorów.
DO POBRANIA
|