E-COMMERCE_02

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA

Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania e-handlu, począwszy od badania rynku aż do wdrożenia optymalizacji witryny sklepowej. Szkolenie przygotowuje również uczestnika do posługiwania się narzędziami marketingowymi wspierającymi konwersję na sprzedaż, planowania działań reklamowych dla swojego sklepu oraz stosowania przepisów prawa regulujących handel internetowy.

PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU

FORMA
SZKOLENIA

CZAS
SZKOLENIA

CENA
SZKOLENIA

Szkolenie online

Trzydniowe

2500 zł

CEL EDUKACYJNY

  • Zrozumienie intencji zakupowych, potrzeb i oczekiwań polskiego e-konsumenta;
  • Znajomość wielkości, wartości, specyfiki polskiego rynku e-commerce;
  • Właściwie dobieranie narzędzi e-marketingowych do realizacji konwersji i celów sprzedażowych w internecie odbiorców, odpowiadających potrzebom i oczekiwaniom oraz etapom podróży konsumenta w lejku zakupowym;
  • Optymalizowanie internetowej witryny sklepowej pod kątem maksymalizacji sprzedaży. Planowanie skutecznych pro-sprzedażowych działań reklamowych w internecie;
  • Znajomość przepisów polskiego prawa, regulujących sprzedaż internetową.

PROGRAM

POLSKI E-KONSUMENT

  1. Polski rynek e-commerce. Wielkość, wartość, struktura
  2. Geneza zakupów w sieci
  3. Inspiracje i zachowania nabywców online
  4. Podmioty na rynku e-commerce
  5. Podróż Klienta (Customer journey). AIDA, ROPO, Showrooming, ZMOT, Mikromomenty
  6. Trendy i zjawiska w e-commerce. ROPO/reverse ROPO staje się ROTOPO, Click&Collect, Dark stores, Wygoda check-outu, dostawy i zwroty, Rozszerzanie kanałów zakupowych. Omnichannel marketing. Kluczowe daty. Sezonowość, AI. Czatboty, Smartfonizacja, aplikacje mobilne, m-commerce

PLANOWANIE E-HANDLU

  1. Diagnozowanie potrzeb, budowa oferty
  2. Metody ustalania wielkości i wartości rynku. Konkurencja, otoczenie rynkowe
  3. Budżet, współpracownicy
  4. Strategie ustalania cen
  5. Modele płatności
  6. Magazyn, logistyka, dostawa do konsumenta. Zatowarowanie, zwroty, śledzenie przesyłek
  7. Dropshipping
  8. Budowa e-sklepu. Wybór platformy shoppingowej. Inhouse czy outsource?
  9. Dropshipping
  10. Budowa witryny sklepowej a zadowolenie Klienta (UX)
  11. Porzucony koszyk. Przyczyny porzucenia koszyka, Metody ratowania porzuconego koszyka
  12. Optymalizacja witryny sklepowej (SEO)

KOMUNIKACJA REKLAMOWA E-SKLEPU

  1. Koncepcje komunikacji
  2. Planowanie kampanii reklamowej
  3. Reklama w wyszukiwarce (SEA)
  4. Inne kanały komunikacji

MONITORING I MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI E-HANDLU

  1. Monitoring i mierzenie efektywności kampanii
  2. Mierniki sukcesu w e-commerce
  3. Google Analytics. Moduł E-Commerce – podstawy

ASPEKTY PRAWNE HANDLU W INTERNECIE

  1. Przegląd przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie sklepu w polskim internecie
  2. Ochrona Konsumenta
  3. Nieuczciwe praktyki rynkowe
  4. Nieuczciwa konkurencja
  5. Reklama produktów wrażliwych
  6. Ochrona danych osobowych
  7. Przesyłanie informacji handlowej a SPAM

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK

  • Rozumie intencje zakupowe, potrzeby i oczekiwania polskiego e-konsumenta. Rozpoznaje wielkości, wartości, specyfiki polskiego rynku e-commerce.
  • Właściwie dobiera narzędzia marketingowe do realizacji konwersji i celów sprzedażowych w internecie odbiorców, odpowiadających potrzebom i oczekiwaniom oraz etapom podróży konsumenta w lejku zakupowym.
  • Optymalizuje internetową witrynę sklepową pod kątem maksymalizacji sprzedaży.
  • Planuje skuteczne prosprzedażowe działania reklamowe w internecie.
  • Zna przepisy polskiego prawa, regulujące sprzedaż internetową.

ZAPRASZAMY

Wszystkich, którzy chcą włączyć do swoich zadań zawodowych kompetencje z zakresu e-commerce, menedżerów produktu/marki/kategorii; menedżerów marketingu; właściciele MŚP; specjalistów ds. promocji; menedżerów e-commerce.

DO POBRANIA


broszura szkoleń dofinansowanych

JESTEŚ ZAINTERESOWANY? WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY