GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego projektowania rozwiązań skoncentrowanych na potrzebach klienta (consumer design), od umiejętności prowadzenia sesji kreatywnej, syntezy danych, wyboru pomysłów po opracowanie briefu do prototypowania i testowanie. Ważnym elementem szkolenia jest poznanie narzędzi, ale także poznanie metod pracy z klientem, opartych na empatii i zrozumieniu.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
FORMA |
CZAS |
CENA |
Szkolenie online |
Pięciodniowe |
4500 zł |
CEL EDUKACYJNY
- Samodzielne przygotowywanie kreatywnej sesji tworzenia pomysłów, dokonywanie ich wyboru w oparciu o zdefiniowane kryteria
- Opracowywanie briefu do prototypowania
- Tworzenie minimalnych funkcjonalności prototypu z użyciem adekwatnych narzędzi i prowadzenie testów z użytkownikami
- W trakcie procesu prototypowania i testowania posługiwanie się aktualnymi i adekwatnymi narzędziami i metodykami (np. Design Thinking, LEGO Serious Play)
- Stosowanie zasad empatyzowania z klientem i włączanie w proces projektowy głosu klienta na każdym etapie projektu
- Dokonywanie syntezy danych z różnych źródeł i definiowanie kluczowych problemów i potrzeb projektowych
- Wskazywanie wartości zastosowania procesu projektowania rozwiązań skoncentrowanych na potrzebach klienta
PROGRAM
- CELE - okoliczności zastosowania procesów projektowych skoncentrowanych na potrzebach konsumenta.
- EMPATYZACJA - metody pracy z konsumentem, ćwiczenia z podstawowymi narzędziami diagnozowania potrzeb użytkowników.
- DEFINIOWANIE PROBLEMU – analiza danych zebranych na etapie empatyzacji i twórcza synteza wniosków pozwalająca na określenie sedna problemu / potrzeby.
- GENEROWANIE POMYSŁÓW - poznanie i przećwiczenie kreatywnych metod generowania pomysłów na innowacyjne rozwiązania wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników.
- PROTOTYPOWANIE - cele i zasady tworzenia prototypu, praktyczne wskazówki do tworzenia prototypów, rodzaje prototypów i ich dobór do zadania projektowego.
- TESTOWANIE - zasady testowania prototypu, dobór grupy testowej, gromadzenie wiedzy, formułowanie wniosków i rekomendacji z testów.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
- Zna elementy procesu tworzenia rozwiązań skoncentrowanych na potrzebach klienta.
- Zna zasady pracy w procesie kreatywnym.
- Potrafi dokonać syntezy informacji i zdefiniować kluczowy problem projektowy.
- Samodzielnie projektuje sesję tworzenia pomysłów kreatywnych.
- Potrafi dokonać weryfikacji wypracowanych pomysłów w oparciu o ustalone w briefie kryteria.
- Potrafi przygotować brief do prototypowania.
- Umie stworzyć prototyp o minimalnych funkcjonalnościach oraz przetestować go z potencjalnymi użytkownikami.
- Potrafi komunikować się z klientem i grupą projektową w sposób empatyczny, nienarzucający własnych rozwiązań.
- Włącza głos użytkownika w proces tworzenia rozwiązania.
- Potrafi pracować w grupie.
ZAPRASZAMY
Osoby zajmujące się projektowaniem i wdrażaniem innowacji w organizacjach; pracowników agencji reklamowych, działów marketingu, rozwoju i innowacji.