CEL EDUKACYJNY
- Określanie celu działań zespołu / projektu marketingowego.
- Optymalna struktura zespołu zgodnie z potrzebami projektu marketingowego.
- Zakres odpowiedzialności, zadania i zasady współpracy w zespole.
- Monitorowanie sposobu, terminów i jakości realizowanych zadań zespołu w odniesieniu do celów i harmonogramu projektu marketingowego.
- Sposoby zarządzania zespołem projektowym odpowiednio do jego specyfiki.
- Wspieranie prac zespołu projektowego, zarządzając komunikacją, motywacją i stresem, mając na względzie jego różnorodność (wiek, osobowość, różnice kulturowe) .
- Udzielanie konstruktywnego feedbacku.
PROGRAM
- Cele zespołu vs cel w projekcie marketingowym – jak definiujemy cele zespołowe w kontekście celów projektu marketingowego, miary sukcesu (KPIs) i narzędzia wspierające ocenę realizacji. Brief jako narzędzie do określenia oczekiwań wobec pracy zespołu w projekcie.
- Planowanie zasobów, harmonogramu procesu i metod monitorowania postępu prac w projekcie (kluczowe zasoby, kamienie milowe, zadania w ramach poszczególnych etapów, tworzenie harmonogramu i narzędzia wspierające).
- Kluczowe strony biorące udział w projektach marketingowych (wybór partnerów wewnętrznych, zewnętrznych - obecnych i nowych/przetarg/kontekst Białej Księgi) + dodatkowe możliwości wzmocnienia zespołu projektowego (konsultanci, interim managerowie, outsourcing z firm współpracujących).
- Określenie zakresu odpowiedzialności każdej ze stron biorącej udział w procesie (tzw. roles & responsibilities) oraz KPIs.
- Rola menedżera / lidera projektu - kluczowe kompetencje w zespole projektowym – różnica lider vs menedżer, kluczowe kompetencje lidera zespołu do efektywnej pracy przy projektach.
- Zarządzanie komunikacją, motywacją i stresem – zarządzanie ryzykiem, komunikacją i minimalizowanie stresu, zarządzanie motywacją w kontekście różnorodności w zespole, współpraca zespołowa w warunkach pracy zdalnej (technologia jako wsparcie i bariera dla lidera w zarządzaniu pracą zespołu projektowego).
- Ogólne omówienie różnych modeli zarządzania projektami (typowe modele z obszaru komunikacji marketingowej, model ASPIRE, model Agile etc.).
- Siła różnorodności zespołu (różnice pokoleniowe jako ważny czynnik zarządzania grupą projektową i w relacji z odbiorcą projektu; różnice osobowościowe i wpływ na efektywną współpracę w projekcie; różnorodność kulturowa w zarządzaniu projektami międzynarodowymi).
- Feedback jako narzędzie w pracy z zespołem – istota konstruktywnego feedbacku przy współpracy nad projektem i zarządzaniem pracą zespołu.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
Ma usystematyzowaną wiedzę w obszarze procesowego podejścia do budowania i zarządzania zespołami projektowymi, tj.:
- Definiuje cele projektu marketingowego w zależności od jego specyfiki, dobiera odpowiednie miary sukcesu na poziomie operacyjnym (KPIs).
- Określa sytuację wyjściową projektu - w tym zasoby, którymi dysponuje i których potrzebuje do realizacji projektu marketingowego.
- Tworzy harmonogram projektu, określając w nim poszczególne etapy, zadania oraz kamienie milowe wyznaczające proces realizacji projektu, a których wynik zrealizuje zakładane cele projektu marketingowego.
- Definiuje i wybiera kluczowych partnerów merytorycznych, optymalnych dla realizacji danego projektu marketingowego (w tym świadom jest kluczowych kompetencji potrzebnych przy realizacji projektu oraz ogólnych założeń dot. przetargów w obszarze marketingowym, a także ma świadomość istnienia eksperckich źródeł zewnętrznych, z których może skorzystać w projekcie).
- Określa role i obowiązki (tzw. ”roles & responsibilities”) w zespole projektowym.
- Dobiera sposób zarządzania pracą zespołu do potrzeb / specyfiki projektu.
- Prognozuje ryzyka oraz określa sposoby ich ograniczenia w projekcie.
- Kreuje / wybiera narzędzia do monitoringu postępu prac w projekcie.
Ma usystematyzowaną wiedzę w obszarze kluczowych „kompetencji miękkich”, niezbędnych do budowania i zarządzania zespołami (projektowymi), tj.:
- Uwzględnia w sposobie zarządzania zespołem projektowym różnice pokoleniowe, osobowościowe i kulturowe oraz wynikające z nich różne oczekiwania/potrzeby, mające wpływ na utrzymanie motywacji w zespole.
- Potrafi zdefiniować kluczowe kompetencje i rolę menedżera / lidera projektu, a także określić cechy optymalnego zespołu.
- Potrafi udzielić konstruktywnego feedbacku.
- Określa potencjalne ryzyka, które mogą zdarzyć się w ramach pracy zespołu nad projektem i poprzez zarządzanie nimi zarządzić stresem w zespole projektowym.
- Potrafi dobrać optymalne dla swoich potrzeb narzędzia wspierające proces monitoringu postępu prac zespołu.
ZAPRASZAMY
Przedstawicieli kadry zarządzającej, menedżerów średniego szczebla, menedżerów projektów.
DO POBRANIA
|