CO KAŻDY MARKETER O FINANSACH POWINIEN WIEDZIEĆ, ABY BYĆ PARTNEREM, A NIE PETENTEM W ROZMOWACH Z ZARZĄDEM I DYREKTOREM FINANSOWYM
„Twój budżet marketingowy jest za wysoki. Musisz ściąć go o połowę.”
„Powinniśmy skasować budżet kampanii equity – inwestujemy już 6 miesięcy, a wzrostów sprzedaży na marce nie widać.”
„Nie mamy pieniędzy na tę akcję marketingową. Przerzucamy Twój budżet na obniżkę ceny.”
„P&L twojej marki nie jest wystarczająco zlewarowany. Nie akceptuję tego planu marketingowego.”
Jeśli kiedykolwiek uslyszałeś taką informację z ust swojego przełożonego, dyrektora sprzedaży lub dyrektora generalnego i nie potrafiłeś ich przekonać co do słuszności swoich racji – to szkolenie jest dla Ciebie.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Nabycie umiejętności holistycznego oceniania i działania w biznesie dzięki znajomości aspektu finansowego. Ugruntowanie strategii marketingowej, aby była solidna i kompletna, opierała się na dobrym zrozumieniu finansowych aspektów biznesu.
- P&L – jak go czytać, na które linie marketingowiec powinien zwracać uwagę?
- Cechy zdrowego i chorego P&L
- Ocena pod kątem finansowym efektywności działań marketingowych: launchu, promocji, reklamy equity i taktycznej, podwyżek cenowych
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
![]() FORMA |
![]() CZAS |
![]() CENA |
Szkolenie online |
Dwudniowe 10-11.10.2022 r. 1-2.12.2022 r. |
1.400 zł (członkowie SAR) 1.600 zł (firmy nierzeszone) |
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK:
- Umie poprawnie odczytać wiadomości zawarte w P&L – kondycję finansową firmy, marki;
- Umie użyć odpowiednich danych finansowych w swojej argumentacji;
- Umie skutecznie bronić przyjętej strategii marketingowej, udowadniając jej działanie poprzez konkretne wyniki finansowe;
- Nawiązuje partnerski dialog z decydentami z obszarów komercyjnego zarządzania marką/biznesem;
- Zyskuje (większy) wpływ na decyzje finansowe i strategiczne zapadające w firmie;
- Zyskuje większy wpływ na swój budżet marketingowy;
- Patrzy holistycznie na biznes i działa szerzej niż tylko w obszarze marketingu, kreacji etc.
PROGRAM
1. W jakich sytuacjach przydaje się marketerowi P&L?
2. P&L- jak go czytać i do czego jest przydatny
- Podstawowe pojęcia i zależności pomiędzy poszczególnymi liniami w P&L
- Co marketingowiec może wyczytać z P&L i jak tych informacji może użyć w dyskusjach z działem finansów, dyrektorem generalnym, dyrektorem marketingu, itp.
- Parametry, z których najczęściej rozliczany jest zarząd, i jak tę wiedzę można wykorzystać w działaniu
- Przykłady ilustrowane przykładami z firm
3. Jak wygląda zdrowy P&L (firmy, marki), a jak chory- spojrzenie oczami dyrektora finansowego
- Sytuacje, w których dyrektor finansowy/generalny podważa decyzje działu marketingu i jak z nim negocjować. Przykładowy:
- „Musimy ściąć budżet marketingowy – nie robimy wyniku.”
- „Powinniśmy przestać inwestować w kampanię budującą equity – inwestujemy już ponad rok, a to nie przekłada się na sprzedaż.”
- „Twój budżet marketingowy jest za wysoki. Musisz ściąć go o połowę.”
4. Ćwiczenie- zinterpretuj P&L
- Ocenianie kondycji marek i firmy
- Ocenianie efektywności działań marketingowych
- Ocenianie efektywności launchu
- Ocenianie działań krótko- vs długoterminowych
5. Przykład podsumowujący- kto ma rację: dyrektor finansowy czy marketing?
„Szkolenie przygotowałam na bazie własnych doświadczeń, zdobywanych na kierowniczych stanowiskach w działach marketingu i w zarządach międzynarodowych koncernów oraz jako właściciel firmy budowanej, którą stworzyłam od zera. Uczę podejmować dialog z decydentami w oparciu o praktyczną wiedzę dotyczącą P&L marki. Jeśli chcesz się przekonać, jak wiedza finansowa może skutecznie pracować na sukces Twoich kampanii marketingowych – zapisz się na ten kurs”. Iwona Doktorowicz-Dudek.