Finanse_02

CO KAŻDY MARKETER O FINANSACH POWINIEN WIEDZIEĆ, ABY BYĆ PARTNEREM, A NIE PETENTEM W ROZMOWACH Z ZARZĄDEM I DYREKTOREM FINANSOWYM

„Twój budżet marketingowy jest za wysoki. Musisz ściąć go o połowę.”

„Powinniśmy skasować budżet kampanii equity – inwestujemy już 6 miesięcy, a wzrostów sprzedaży na marce nie widać.”

„Nie mamy pieniędzy na tę akcję marketingową. Przerzucamy Twój budżet na obniżkę ceny.”

„P&L twojej marki nie jest wystarczająco zlewarowany. Nie akceptuję tego planu marketingowego.”

 

Jeśli kiedykolwiek uslyszałeś taką informację z ust swojego przełożonego, dyrektora sprzedaży lub dyrektora generalnego i nie potrafiłeś ich przekonać co do słuszności swoich racji – to szkolenie jest dla Ciebie.

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA

Nabycie umiejętności holistycznego oceniania i działania w biznesie dzięki znajomości aspektu finansowego. Ugruntowanie strategii marketingowej, aby była solidna i kompletna, opierała się na dobrym zrozumieniu finansowych aspektów biznesu. 

  • P&L – jak go czytać, na które linie marketingowiec powinien zwracać uwagę?
  • Cechy zdrowego i chorego P&L
  • Ocena pod kątem finansowym efektywności działań marketingowych: launchu, promocji, reklamy equity i taktycznej, podwyżek cenowych

PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU



FORMA
SZKOLENIA



CZAS
SZKOLENIA



CENA
SZKOLENIA



Szkolenie online



Dwudniowe


10-11.10.2022 r.


1-2.12.2022 r.



1.400 zł (członkowie SAR)


1.600 zł (firmy nierzeszone)

DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK:

  • Umie poprawnie odczytać wiadomości zawarte w P&L – kondycję finansową firmy, marki;
  • Umie użyć odpowiednich danych finansowych w swojej argumentacji;
  • Umie skutecznie bronić przyjętej strategii marketingowej, udowadniając jej działanie poprzez konkretne wyniki finansowe;
  • Nawiązuje partnerski dialog z decydentami z obszarów komercyjnego zarządzania marką/biznesem;
  • Zyskuje (większy) wpływ na decyzje finansowe i strategiczne zapadające w firmie;
  • Zyskuje większy wpływ na swój budżet marketingowy;
  • Patrzy holistycznie na biznes i działa szerzej niż tylko w obszarze marketingu, kreacji etc.

PROGRAM

1. W jakich sytuacjach przydaje się marketerowi P&L?

2. P&L- jak go czytać i do czego jest przydatny 

  • Podstawowe pojęcia i zależności pomiędzy poszczególnymi liniami w P&L
  • Co marketingowiec może wyczytać z P&L i jak tych informacji może użyć w dyskusjach z działem finansów, dyrektorem generalnym, dyrektorem marketingu, itp.
  • Parametry, z których najczęściej rozliczany jest zarząd, i jak tę wiedzę można wykorzystać w działaniu
  • Przykłady ilustrowane przykładami z firm

 3. Jak wygląda zdrowy P&L (firmy, marki), a jak chory- spojrzenie oczami dyrektora finansowego

  • Sytuacje, w których dyrektor finansowy/generalny podważa decyzje działu marketingu i jak z nim negocjować. Przykładowy:
    • „Musimy ściąć budżet marketingowy – nie robimy wyniku.”
    • „Powinniśmy przestać inwestować w kampanię budującą equity – inwestujemy już ponad rok, a to nie przekłada się na sprzedaż.”
    • „Twój budżet marketingowy jest za wysoki. Musisz ściąć go o połowę.”  

 4. Ćwiczenie- zinterpretuj P&L

  • Ocenianie kondycji marek i firmy
  • Ocenianie efektywności działań marketingowych
  • Ocenianie efektywności launchu
  • Ocenianie działań krótko- vs długoterminowych 

 5. Przykład podsumowujący- kto ma rację: dyrektor finansowy czy marketing?

 „Szkolenie przygotowałam na bazie własnych doświadczeń, zdobywanych na kierowniczych stanowiskach w działach marketingu i w zarządach międzynarodowych koncernów oraz jako właściciel firmy budowanej, którą stworzyłam od zera. Uczę podejmować dialog z decydentami w oparciu o praktyczną wiedzę dotyczącą P&L marki. Jeśli chcesz się przekonać, jak wiedza finansowa może skutecznie pracować na sukces Twoich kampanii marketingowych – zapisz się na ten kurs”. Iwona Doktorowicz-Dudek.  

DO POBRANIA

broszura szkoleń dofinansowanych