Szkolenie zawiera solidną bazę wiedzy merytorycznej oraz przykłady praktycznych narzędzi. Każdy moduł szkolenia zaprojektowany został w ten sposób, że zawiera „pigułkę” skondensowanej teorii oraz angażujące ćwiczenia praktyczne. Dzięki temu uczestnicy na bieżąco mogą testować i utrwalać omawiane zagadnienia.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
- Poszerzenie perspektywy myślenia o marce i komunikacji jako konsekwencjach przyjętego modelu strategii marketingowej.
- Pozyskanie wiedzy na temat kluczowych aspektów marketingu strategicznego.
- Zdobycie konkretnych umiejętności operowania narzędziami planowania strategicznego w marketingu.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
FORMA |
CZAS |
CENA |
Szkolenie online |
dwudniowe 25-26.08.2022 r. 29-30.09.2022 r. 27-28.10.2022 r. 24-25.11.2022 r. 15-16.12.2022 r. |
1.400 zł (członkowie SAR) 1.600 zł (firmy niezrzeszone) |
PROGRAM
Dzień 1
- Szeroka perspektywa strategiczna i ramy decyzyjności w kształtowaniu strategii.
- Kaskada strategiczna: strategia biznesowa – marketingowa – strategia marki i komunikacji.
- Strategia w warunkach niepewności.
- Wyznaczenie i ewaluacja opcji strategicznych.
- Budowanie przewagi konkurencyjnej.
- Triada strategiczna i jej implikacje dla marketingu.
- Główne modele kształtowania przewagi konkurencyjnej.
- Model biznesu jako źródło przewagi.
- Strategie produktowo – rynkowe.
- Rozwój rynku i rozwój firmy – dopasowanie działań marketingowych.
- Przykłady zastosowania macierzy Ansoffa.
- Definicja celów w marketingu i sposób pomiaru rezultatów.
- Właściwe określanie „Key Business Drivers” - kluczowych zasobów i działań wpływających na spodziewane wyniki.
- Definiowanie i pomiar wskaźników i mierników sukcesu.
- Framework dla metodologii OKR – przykłady zastosowań.
Dzień 2
- Segmentacja rynku.
- Cele segmentacji rynku.
- Poziomy, kryteria i wymiary segmentacji.
- Ewaluacja segmentów zgodnie z modelem DAMP.
- Zależność pomiędzy segmentacją i składowymi marketing-mix.
- Consumer insight
- Definicja i rozumienie „consumer insight”.
- Najcenniejsze źródła insightów.
- Typologia i ewaluacja insightów.
- Analiza procesu decyzyjnego klienta.
- Rola emocji w decyzjach konsumenckich.
- Postawy konsumenta wobec marki a modele perswazji.
- Pozycjonowanie.
- Fundamentalne warunki dla pozycjonowania.
- Rodzaje skutecznych strategii pozycjonujących.
- Komunikacja w marketingu strategicznym.
- Marketing Communications Planning – model SOCS:
- Od cech, poprzez korzyści do osobowości marki.
ZAPRASZAMY
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chciałyby pozyskać wiedzę pozwalającą wykorzystać szerszą perspektywę strategicznego myślenia marketingowego w celu tworzenia marek i komunikacji dla konsumentów.
Ze szkolenia skorzystają więc zarówno przedstawiciele agencji komunikacyjnych (client service, strategia) jak i przedstawiciele startupów, przedsiębiorcy i wszystkie osoby, które posiadają już doświadczenie zawodowe, ale chciałyby pogłębić wiedzę na temat marketingu i pozyskać nowe umiejętności w tym zakresie.