GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Intensywne laboratorium zarządzania finansami agencji. Buduje i wspiera umiejętność aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami oraz ryzykiem finansowym agencji. Przygotowanie kompetencyjne do odpowiedzi na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, inflację, potrzebę optymalizacji kosztów. „Interwencyjne” wsparcie członków SAR w poprawie efektywności kosztowej agencji i niwelowanie negatywnych skutków zmian mikro i makroekonomicznych.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
![]() FORMA |
![]() CZAS |
![]() CENA |
Na żywo |
Jednodniowe |
1500 zł |
DOSTĘPNE TERMINY SZKOLENIA
CEL EDUKACYJNY
- Wsparcie lub zbudowanie umiejętności aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami oraz ryzykiem finansowym agencji.
- Efektywne rozliczanie kosztów, marży, rentowności i finansów w całej agencji.
- Efektywna optymalizacja przychodów względem ponoszonych kosztów.
- Lepsze zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji.
- Przygotowanie kompetencyjne do odpowiedzi na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, inflację, potrzebę optymalizacji kosztów.
- Niwelowanie negatywnych skutków zmian mikro i makroekonomicznych.
PROGRAM
- Analiza danych finansowych firmy i budżetowanie jej działalności.
- Analiza finansowa – wskaźniki charakterystyczne dla branży i ich znaczenie.
- Rozróżnianie kosztów pośrednich i kosztów operacyjnych, zmiennych i stałych.
- Analiza kosztów, w tym kosztów osobowych, overhead’ów.
- Określanie źródeł (działalności) generujących przychody w krótkim oraz długim okresie.
- Określanie stopnia stabilności przychodów.
- Dane księgowe oraz raporty finansowe – sposoby ich agregowania, raportowania i prezentowania.
- Zarządzanie finansami projektu i portfela agencji.
- Określanie rentowności na poziomie firmy.
- Wskaźniki finansowe na poziomie firmy (np. koszty, marża, narzut, przychody, zysk) w praktyce.
- Monitorowanie kosztów pracy pracowników w poszczególnych grupach stanowisk, z uwzględnieniem narzutu kosztów pośrednich. Ewidencje czasu pracy.
- Określanie warunków cenowych dla klientów.
- Optymalizowanie przychodów agencji względem ponoszonych kosztów.
- Zarządzanie płynnością finansową firmy, określanie sposobów płatności, w tym terminów płatności oraz rodzajów wynagrodzenia (wynagrodzenie ryczałtowe, zwrot poniesionych kosztów, etapowanie projektów).
- Efektywność finansowa agencji.
- Zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
- Jest przygotowany kompetencyjnie do efektywnego zarządzania finansami agencji.
- Potrafi opracować i wdrożyć politykę sprzedaży dla oferowanych usług i/lub produktów.
- Potrafi dobrać właściwą strategię sprzedaży w zależności od sprzedawanej usługi, realizowanego projektu.
- Świadomie buduje politykę cenową agencji, uwzględniając wszystkie koszty prowadzenia firmy, koszty sprzedawanych usług, projektów i marżę.
- Analizuje dane finansowe firmy i budżetuje jej działalność, rozróżniając koszty pośrednie i koszty operacyjne, koszty zmienne i stałe, źródła (działalności) generujące przychody w krótkim oraz długim okresie (umowy krótko- i długoterminowe) oraz stopień stabilności przychodów.
- Posługuje się danymi księgowymi oraz raportami finansowymi, konstruując wytyczne dla księgowości dotyczące sposobu ich agregowania, raportowania i prezentowania.
- Określa rentowność na poziomie działalności oraz firmy.
- Posługuje się wskaźnikami finansowymi na poziomie firmy (np. koszty, marża, narzut, przychody, zysk.
- Wdraża i/lub monitoruje jednostkowe (godzinowe) koszty pracy pracowników w poszczególnych grupach stanowisk, z uwzględnieniem narzutu kosztów pośrednich, wdraża ewidencje czasu pracy i ustala warunki cenowe dla stawek godzinowych oferowanych klientom.
- Optymalizuje przychody agencji, względem ponoszonych kosztów.
- Zarządza płynnością finansową firmy, określając sposoby płatności, w tym terminy płatności dla klientów oraz rodzaje wynagrodzenia (wynagrodzenie ryczałtowe, zwrot poniesionych kosztów, etapowanie projektów).
- Zarządza ryzykiem finansowym i prawnym w umowach
ZAPRASZAMY
Wszystkich zarządzających i/lub pracowników, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie finansami agencji i chcą efektywnie zarządzać wynikiem, kosztami oraz ryzykiem finansowym agencji.
ZAPRASZAJĄ
Edyta Mańturzyk
Wieloletni dyrektor finansowy w branży komunikacji marketingowej, praktyk biznesu.
Dyrektor Finansowy z ponad 15-letnim doświadczeniem, m.in. w spółkach Grupy Young & Rubicam Poland. Odpowiedzialna za finanse, księgowość, administrację, IT i HR. Wcześniejsze doświadczenie zdobywała w takich branżach jak: retail, digital, bankowość inwestycyjna
DO POBRANIA
JESTEŚ ZAINTERESOWANY? WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY