ZARZĄDZANIE FINANSAMI W AGENCJI REKLAMOWEJ - Edyta Mańturzyk

WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI

Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami i ryzykiem finansowym w agencji poprzez budowanie efektywnych strategii i narzędzi. Dzięki skutecznemu rozliczaniu kosztów, marży, rentowności i finansów na poziomie całej agencji, uczestnicy zdobędą umiejętności potrzebne do optymalizacji przychodów w stosunku do ponoszonych kosztów. Szkolenie pozwoli również na lepsze zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji oraz przygotuje do reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, niwelując negatywne skutki takich zmian.
  • Rozwinięcie umiejętności aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami i ryzykiem finansowym w agencji.
  • Budowanie efektywnych strategii i narzędzi wspierających zarządzanie finansami w agencji.
  • Zdobycie umiejętności skutecznego rozliczania kosztów, marży, rentowności i finansów na poziomie całej organizacji.
  • Optymalizacja przychodów w stosunku do ponoszonych kosztów dzięki zdobytym umiejętnościom.
  • Poprawa zdolności do lepszego zarządzania ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji.
  • Przygotowanie do skutecznego reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku.
  • Niwelowanie negatywnych skutków zmian mikro i makroekonomicznych poprzez zdobycie odpowiednich kompetencji.


PROGRAM
 
 

  • Analiza danych finansowych firmy i budżetowanie jej działalności.
  • Analiza finansowa – wskaźniki charakterystyczne dla branży i ich znaczenie.
  • Rozróżnianie kosztów pośrednich i kosztów operacyjnych, zmiennych i stałych.
  • Analiza kosztów, w tym kosztów osobowych, overhead’ów.
  • Określanie źródeł (działalności) generujących przychody w krótkim oraz długim okresie.
  • Określanie stopnia stabilności przychodów.
  • Dane księgowe oraz raporty finansowe – sposoby ich agregowania, raportowania i prezentowania.
  • Zarządzanie finansami projektu i portfela agencji.
  • Określanie rentowności na poziomie firmy.
  • Wskaźniki finansowe na poziomie firmy (np. koszty, marża, narzut, przychody, zysk) w praktyce.
  • Monitorowanie kosztów pracy pracowników w poszczególnych grupach stanowisk, z uwzględnieniem narzutu kosztów pośrednich. Ewidencje czasu pracy.
  • Określanie warunków cenowych dla klientów.
  • Optymalizowanie przychodów agencji względem ponoszonych kosztów.
  • Zarządzanie płynnością finansową firmy, określanie sposobów płatności, w tym terminów płatności oraz rodzajów wynagrodzenia (wynagrodzenie ryczałtowe, zwrot poniesionych kosztów, etapowanie projektów).
  • Efektywność finansowa agencji.
  • Zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach.

 

DLA KOGO  
 

  • Menedżerów finansowych i dyrektorów działów finansowych
  • Analityków finansowych
  • Specjalistów ds. rozliczania kosztów, marży, rentowności i finansów
  • Osób zajmujących się optymalizacją przychodów i zarządzaniem kosztami
  • Specjalistów ds. zarządzania ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji
  • Pracowników zainteresowanych przygotowaniem kompetencyjnym do reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, w tym inflację oraz potrzebę optymalizacji kosztów