WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI
Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami i ryzykiem finansowym w agencji poprzez budowanie efektywnych strategii i narzędzi. Dzięki skutecznemu rozliczaniu kosztów, marży, rentowności i finansów na poziomie całej agencji, uczestnicy zdobędą umiejętności potrzebne do optymalizacji przychodów w stosunku do ponoszonych kosztów. Szkolenie pozwoli również na lepsze zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji oraz przygotuje do reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, niwelując negatywne skutki takich zmian.
Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami i ryzykiem finansowym w agencji poprzez budowanie efektywnych strategii i narzędzi. Dzięki skutecznemu rozliczaniu kosztów, marży, rentowności i finansów na poziomie całej agencji, uczestnicy zdobędą umiejętności potrzebne do optymalizacji przychodów w stosunku do ponoszonych kosztów. Szkolenie pozwoli również na lepsze zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji oraz przygotuje do reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, niwelując negatywne skutki takich zmian.
- Rozwinięcie umiejętności aktywnego zarządzania wynikiem, kosztami i ryzykiem finansowym w agencji.
- Budowanie efektywnych strategii i narzędzi wspierających zarządzanie finansami w agencji.
- Zdobycie umiejętności skutecznego rozliczania kosztów, marży, rentowności i finansów na poziomie całej organizacji.
- Optymalizacja przychodów w stosunku do ponoszonych kosztów dzięki zdobytym umiejętnościom.
- Poprawa zdolności do lepszego zarządzania ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji.
- Przygotowanie do skutecznego reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku.
- Niwelowanie negatywnych skutków zmian mikro i makroekonomicznych poprzez zdobycie odpowiednich kompetencji.
PROGRAM
- Analiza danych finansowych firmy i budżetowanie jej działalności.
- Analiza finansowa – wskaźniki charakterystyczne dla branży i ich znaczenie.
- Rozróżnianie kosztów pośrednich i kosztów operacyjnych, zmiennych i stałych.
- Analiza kosztów, w tym kosztów osobowych, overhead’ów.
- Określanie źródeł (działalności) generujących przychody w krótkim oraz długim okresie.
- Określanie stopnia stabilności przychodów.
- Dane księgowe oraz raporty finansowe – sposoby ich agregowania, raportowania i prezentowania.
- Zarządzanie finansami projektu i portfela agencji.
- Określanie rentowności na poziomie firmy.
- Wskaźniki finansowe na poziomie firmy (np. koszty, marża, narzut, przychody, zysk) w praktyce.
- Monitorowanie kosztów pracy pracowników w poszczególnych grupach stanowisk, z uwzględnieniem narzutu kosztów pośrednich. Ewidencje czasu pracy.
- Określanie warunków cenowych dla klientów.
- Optymalizowanie przychodów agencji względem ponoszonych kosztów.
- Zarządzanie płynnością finansową firmy, określanie sposobów płatności, w tym terminów płatności oraz rodzajów wynagrodzenia (wynagrodzenie ryczałtowe, zwrot poniesionych kosztów, etapowanie projektów).
- Efektywność finansowa agencji.
- Zarządzanie ryzykiem finansowym i prawnym w umowach.
DLA KOGO
- Menedżerów finansowych i dyrektorów działów finansowych
- Analityków finansowych
- Specjalistów ds. rozliczania kosztów, marży, rentowności i finansów
- Osób zajmujących się optymalizacją przychodów i zarządzaniem kosztami
- Specjalistów ds. zarządzania ryzykiem finansowym i prawnym w umowach agencji
- Pracowników zainteresowanych przygotowaniem kompetencyjnym do reagowania na wyzwania mikro i makroekonomiczne rynku, w tym inflację oraz potrzebę optymalizacji kosztów