GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Szkolenie definiuje pojęcie efektywności marketingowej i wskazuje jej wpływ na rozwój biznesu. Określa cele projektów marketingowych z zastosowaniem metodologii SMART, odróżniając je od aktywności (działań zmierzających do ich uzyskania). Komunikuje cele do klienta i innych interesariuszy projektu, uzyskując ich zrozumienie i wsparcie w ich realizacji. Stosuje język komunikacji dopasowany do odbiorcy, posługując się terminologią branżową lub też jej unikając. W komunikacji opowiada historie (storytelling) uzasadniające proponowane rozwiązania. Wskazuje działania krótko- i długoterminowe, oceniając ich wpływ na kondycję marki. W rozliczeniu efektywności projektu dla klienta stosuje wskaźniki ogólnobiznesowe, tj. ROI, profit inkrementalny i profitowość oraz wskaźniki marketingowe.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
![]() FORMA |
![]() CZAS |
![]() CENA |
Online |
Dwudniowe |
1800 zł |
DOSTĘPNE TERMINY SZKOLENIA
CEL EDUKACYJNY
Głównym celem szkolenia jest podniesienie efektywności i odpowiedź na pytanie jak działać oraz jak się komunikować, aby być efektywnym w tym, co się robi i aby tę efektywność widział i doceniał klient.
PROGRAM
Efektywność w pracy marketera – Jak działać i komunikować się, aby być efektywnym w tym, co się robi i aby tę efektywność widział i doceniał klient EFEKTYWNOŚĆ – jak ją definiujemy i do czego jest nam potrzebna
Jak wykreować i wzmocnić efektywność na każdym etapie pracy marketera?
Etap 1: Przygotowanie
- Jak dobrze ustawiać cele?
- jak ustawić właściwe cele (SMART)?
- jak je komunikować i do kogo?
- jak sprawić, aby moje cele wspierali inni interesariusze/klient?
- jak wpływać na cele klienta?
- Jak opowiedzieć prostą i zwięzłą historię?
- Case na bazie Effie – dobrze opowiedziana vs źle opowiedziana historia
- Jak mówić językiem ogólnobiznesowym, a nie wyłącznie „odmarkowym” żeby zrozumiał nas i klient marketer i jego / jej dyrektor generalny
Etap 2: Działanie
- Jak utrzymać prawidłowe proorcje pomiędzy aktywnościami nastawionymi na długi vs krótki termin i jak pomóc klientowi w przekonaniu do tego innych decydentów?
- Jak kreatywność wpływa na efektywność? Inspiracje: casy polskie i międzynarodowe potwierdzające tezę
Etap 3: Rozliczanie się z efektów swojej pracy
- Jakie proste mierniki stosować, aby mieć podobne KPIs co klient
- Strona miękka: co jest potrzebne dla partnerskich relacji klient- agencja
- dzielenie się wiedzą (klient + agencja)
- challengowanie klienta – kiedy warto?
- mówienie językiem klienta (aspekt finansowy)
Szkolenie przygotowane bazie doświadczeń własnych zdobywanych na kierowniczych stanowiskach w działach marketingu i w zarządach międzynarodowych koncernów we współpracy z czołowymi agencjami kreatywnymi i mediowymi oraz jako juror, uczestnik i laureat konkursów Effie.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
- definiuje pojęcie efektywności marketingowej i wskazuje jej wpływ na rozwój biznesu
- umie postawić cele w metodologii SMART, odróżniając je od aktywności (działań zmierzających do ich uzyskania)
- efektywnie je komunikować do organizacji, klienta i innych interesariuszy projektu, uzyskując ich zrozumienie i wsparcie w ich realizacji. Stosuje język komunikacji dopasowany do odbiorcy, posługując się terminologią branżową lub też jej unikając
- rozróżnia działania short term i long term, potrafi ocenić ich wpływ na kondycję marki
- umie rozliczyć się z efektywności swoich działań marketingowych
- zna podstawowe mierniki efektywności marketingowej, W rozliczeniu efektywności projektu dla klienta stosuje wskaźniki ogólnobiznesowe, tj. ROI, profit inkrementalny i profitowość oraz wskaźniki marketingowe
ZAPRASZAMY
Właścicieli firm oraz osoby zarządzające firmami marketingowymi, osoby współpracujące z klientami, osoby prowadzące projekty reklamowe a także menedżerów średniego szczebla agencji reklamowych i mediowych.