Czym jest ESG i w jaki sposób zmienia sposób oceny firm? Raport PRESS.
ESG to w ostatnich miesiącach bardzo popularny skrót. Oznacza świadomość wpływu firm na środowisko naturalne, społeczeństwo i samych siebie. O tym, w jaki sposób ESG zmienia podejście do oceny firm, możemy przeczytać w najnowszym wydaniu dodatku specjalnego magazynu PRESS „Czym jest ESG i w jaki sposób zmienia sposób oceny firm?” poświęconego działaniom przedsiębiorstw na rzecz środowiska naturalnego, społeczności i ich własnej egzystencji.
Droga do szerokiego upowszechnienia praktyk zrównoważonego rozwoju jest wciąż daleka, gdyż blisko 60 proc. polskich przedsiębiorstw uważa, że nie ma wpływu na środowisko lub nie jest to dla nich istotne. Obecnie, wyzwania środowiskowe stają się jednymi z najważniejszych w branży. Według publikacji Światowego Forum Ekonomicznego „The Global Risks Report” z 2022 roku, stanowią one pięć kluczowych zagrożeń dla świata w najbliższej dekadzie..
Wprowadzenie obowiązku raportowania ESG, planowane na rok 2024 (pierwsze firmy mają zacząć publikować raporty niefinansowe zgodnie z nowymi standardami w 2025 roku), ma na celu przyspieszenie tego procesu. Z jednej strony umożliwi inwestorom i zainteresowanym osobom porównywanie podmiotów gospodarczych i wyłuskiwanie tych, które rzeczywiście działają w duchu zrównoważonego rozwoju. Z drugiej strony, zmusi kolejne firmy, również średnie i małe, do zwrócenia uwagi na swój wpływ na środowisko i podejmowania działań w celu jego poprawy, jeśli chcą uczestniczyć w łańcuchu wartości, do którego zobowiązane są firmy raportujące ESG.
Tym bardziej istotne staje się propagowanie dobrych praktyk, które stanowią inspirację do działań na własnym podwórku. O wyzwaniach w tym zakresie oraz projekcie SAR „ESG dla branży komunikacji marketingowej” mówi w artykule Agnieszki Olbrot dyrektor zarządzający Paweł Tyszkiewicz.
Zapraszamy do lektury.
Dodatek PRESS jest dostępny do pobrania pod linkiem: LINK