Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Jego zadaniem jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy.

SAR zajmuje się też opracowywaniem, systematyzowaniem i popularyzowaniem standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizuje szkolenia, seminaria i edukuje kadry, a także prowadzi badania branżowe.

Stowarzyszenie jest organizatorem konkursów, które wyznaczają standardy na rynku reklamy i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Young Lions, Imagination.

SAR jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Komunikacji E.A.C.A., reprezentuje na polskim rynku Cannes Lions, Effie Global i Ad Net Zero.

Aktualnie Organizacja zrzesza 137 firmy, tworzące komunikację marketingową: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech.

Każdy rok w funkcjonowaniu SARu to zarówno nowe inicjatywy wspierające branżę marketingową, jak i szlifowanie tego, co już działa – zgodnie z zasadą, że zawsze można coś zrobić lepiej. Jak każda inna organizacja, tak też ta potrzebuje osoby, która będzie dbała o jej sprawny rozwój i dobrostan osób, które tę organizację tworzą. Dlatego też podjęta została decyzja o rekrutacji na nowe stanowisko Dyrektora Operacyjnego / Dyrektorki Operacyjnej.

KOGO DOKŁADNIE SZUKAMY?

“Działania współczesnego marketingu i nowoczesnej komunikacji marketingowej są najważniejszym filarem zyskowności przedsiębiorstw i zrównoważonego rozwoju gospodarki kraju, dlatego zrzeszamy wiodące firmy naszej branży, nieustannie rozwijamy obecne w niej kompetencje oraz dbamy o jej prestiż wśród zarządów firm i instytucji publicznych. Eksponując dowody na skuteczność biznesową marketingu, ukierunkowanie naszej branży na rozwój i odpowiedzialność społeczną, budujemy jej wizerunek na zewnątrz”.

Tak brzmi misja SARu, która definiuje rolę Dyrektora Operacyjnego/Dyrektorki Operacyjnej.

Działalność Stowarzyszenia opiera się na 2 komplementarnych względem siebie filarach: działalność statutowa i działalność komercyjna. Mimo, że głównym obszarem odpowiedzialności osoby, której szukamy, będzie zarządzanie i rozwój części komercyjnej (szkolenia, konkursy, itp.), to konieczne jest zrozumienie całej organizacji jako ekosystemu i generowanie wynikającej z tego synergii (m.in. dzięki projektom komercyjnym SAR ma szansę tworzyć inicjatywy wspierające branżę, takie jak standardy przetargowe, badanie Salary Survey, kodeks etyki branżowe czy ostatnie związane z AI oraz ESG).

Szukamy osoby, która łączy w sobie umiejętności managerskie z cechami przywódczymi. Kogoś, kto dzięki swojemu doświadczeniu, pozytywnej energii, zaangażowaniu i umiejętności łączenia ludzi będzie wpływał na rozwój SARu a także całej branży. Kogoś, kto potrafi “łączyć kropki” i wyłapywać z coraz szybciej zmieniającej się rzeczywistości te rzeczy, na których zespół SARu powinien się skupić (bo często “less is more”). I na pewno szukamy osoby, która czerpie przyjemność z pracy zespołowej.

Co konkretnie będzie należało do obowiązków Dyrektora Operacyjnego / Dyrektorki Operacyjnej:

  • wspólne z Pawłem Tyszkiewiczem oraz Zarządem SAR tworzenie strategii rozwoju SARu, jej wdrażanie i nadzór nad realizacją,
  • bieżąca analiza procesów oraz ich usprawnianie,
  • wsparcie dla zespołu bezpośrednio raportującego rozumiane jako budowanie atmosfery sprzyjającej do działania i rozwoju (rekrutacje nowych osób, rozwój obecnych pracowników, motywacja, delegowanie, feedback itp.),
  • tworzenie budżetu i realizacja jego założeń (planowanie, reforecasty),
  • wsparcie zespołu w pozyskiwaniu partnerów i sponsorów do różnego rodzaju inicjatyw (negocjowanie warunków współpracy/umów),
  • znajdowanie synergii między inicjatywami statutowymi i komercyjnymi,
  • budowanie relacji z członkami SARu oraz partnerami (inne organizacje branżowe, media, itp.),
  • budowanie wizerunku SARu m.in. poprzez wypowiedzi dla mediów branżowych oraz udział (też jako osoba prowadząca) w wydarzeniach branżowych,
  • bliska współpraca z Pawłem Tyszkiewiczem i Zarządem SAR.

DOŚWIADCZENIE, WIEDZA I KOMPETENCJE, KTÓRE POSTRZEGAMY JAKO NIEZBĘDNE

  • doskonała znajomość branży marketingowej i uważność na pojawiające się w branży potrzeby i trendy (marketingowe, technologiczne, związane z rozwojem ludzi),
  • biznesowy helicopterview czyli świadomość tego, co składa się na dobrze funkcjonującą organizację i umiejętność przekłucia wiedzy w tym obszarze na codzienne funkcjonowanie organizacji
  • doświadczenie we współtworzeniu i bieżącym zarządzaniu P&Lem,
  • łączenie myślenia strategicznego z umiejętnością operacyjnego zaangażowania w projekt,
  • lekkość w nawiązywaniu znajomości i budowania relacji,
  • umiejętności negocjacyjne,
  • doświadczenie w wystąpieniach publicznych/prowadzeniu prezentacji,
  • bardzo dobra praktyczna znajomość języka angielskiego przekładająca się na możliwość prowadzenia rozmów biznesowych, prezentacji, negocjacji oraz wystąpień na różnego rodzaju wydarzeniach.

Szukamy osoby, która na swojej dotychczasowej ścieżce kariery miała okazję rozwinąć się w roli “szefa towarzyszącego/szefowej towarzyszącej” - zespół SARu to osoby samodzielne, zaangażowane i kreatywne. Rolą Dyrektora Operacyjnego / Dyrektorki Operacyjnej będzie wspieranie ich w rozwoju, wspólne ustalanie celów, doradztwo w kwestiach strategicznych a czasem też operacyjnych. Takiego szefa/szefową można też nazwać “sparing partnerem” - inspiruje, otwiera nowe drzwi, pokazuje inne perspektywy. Daje feedback wtedy, kiedy jest potrzebny i czerpie przyjemność z doceniania.

SAR jest organizatorem wielu wydarzeń, więc doświadczenie w tym zakresie może okazać się pomocne, ale nie jest obowiązkowe. To, co przyda się na pewno, to energia niezbędna do ich współtworzenia. Również mile widziane jest doświadczenie związane z edukacją - np. w roli trenera w szkoleniach zewnętrznych albo szkoleniowca na wewnętrzne potrzeby organizacji.

JAKIE CECHY I UMIEJĘTNOŚCI UWAŻAMY ZA NIEZBĘDNE NA TYM STANOWISKU:

  • przedsiębiorczość i sprawczość,
  • determinacja w osiąganiu celów na drodze porozumienia,
  • kreatywne myślenie i umiejętność zachęcania do tego innych,
  • poczucie estetyki mające wpływ na chęć ciągłego ulepszania tego, co już zostało wypracowane przez zespół SAR,
  • umiejętność czerpania z wiedzy i doświadczenia innych,
  • umiejętność skalowania bez utraty jakości,
  • mistrzostwo w komunikacji interpersonalnej,
  • umiejętność słuchania i dyskutowania,
  • zaangażowanie i wewnętrzna motywacji,
  • umiejętność zarządzania konfliktami,
  • poczucie humoru i dystans do siebie i świata,
  • otwartość na ludzi i na poznawanie nowych obszarów,
  • umiejętność doceniania,
  • ciekawość i uważność,
  • wysoka etyka pracy.

CO OFERUJEMY:

  • wynagrodzenie w przedziale od 20.000,00 do 25.000,00 pln netto przy B2B (możliwa również umowa o pracę)
  • ubezpieczenie medyczne w Luxmed
  • dostęp do szkoleń organizowanych przez SAR
  • uczestnictwo w konferencjach i festiwalach branżowych
  • praca w modelu hybrydowym