HERO_SZKOLENIA OTWARTEGO_niebieski – 10
WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI

Formułowanie strategii komunikacji marki to proces, który składa się z kolejnych, niezbędnych do wykonania kroków. Podczas szkolenia poznamy schemat, którym można kierować się, tworząc strategię komunikacji.

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat procesu formułowania strategii komunikacji oraz przełożenia jej na kreatywne formaty reklamowe. Dzięki temu łatwiej będzie odnaleźć się w procesie, zaplanować go, przeprowadzić i nadzorować.

Uczestnicy poznają praktyczne narzędzia strategiczne oraz techniki kreatywne stosowane przez praktyków. Porozmawiamy o wyznaczaniu celów, grupach docelowych, stylach działania reklamy, budowaniu skutecznego komunikatu, tworzeniu architektury kanałów komunikacji oraz tajnikach procesu kreatywnego. W trakcie, szkolenia poza teorią, będziemy również cały czas pracować warsztatowo na przykładzie realnej marki. Do zbudowania strategii komunikacji będziemy wykorzystywać narzędzia sztucznej inteligencji.

Czego się nauczysz:  
  • • Dobierać grupę docelową i wyznaczać cele biznesowe, marketingowe, komunikacyjne
  • Pracować na lejku sprzedażowym
  • • Teorii na temat działania reklamy w długim i krótkim okresie
  • Budować skuteczny przekaz i przekładać go na format reklamy
  • Tworzyć pomysły na kreatywne reklamy
  • Używać sztucznej inteligencji w celu pozyskania informacji do formułowania strategii


PROGRAM
 
 

  • Cele w komunikacji marketingowej: model biznesowy marki; cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne
  • Segmentacja - Targetowanie - Pozycjonowanie: teoria formuły STP; jak segmentować rynek? Wstęp do badań ilościowych i jakościowych; Jak wybrać target komunikacyjny dla marki? Co to jest pozycjonowanie i jakie są jego składowe? Jakie są główne sposoby pozycjonowania marek?
  • Lejek sprzedażowy: teoria lejka sprzedażowego i sposoby na jego dostosowanie do swojego biznesu; liczenie konwersji pomiędzy etapami lejka; określanie celu marketingowego na bazie danych z lejka sprzedażowego
  • Jak działa reklama: historia reklamy i omówienie różnych sposobów rozumienia reklamy na przestrzeni lat; style działania reklamy; aktywacje sprzedażowe - cechy charakterystyczne i przewidywane efekty; kampanie wizerunkowe - cechy charakterystyczne i przewidywane efekty; działanie reklamy w krótkim i długim okresie
  • "Architektura komunikacji: model passive active - omówienie ścieżki zakupowej konsumenta z punktu widzenia jego zainteresowania zakupem z danej kategorii; dobieranie kanałów komunikacji i formatów reklamowych; sezonowość branży i dostosowanie intensywności komunikacji w czasie; sprawdzanie skuteczności działań reklamowych
  • Jak działa mózg: jak działa ludzki mózg; przykłady błędów poznawczych; techniki marketingowe wykorzystujące błędy poznawcze; Wpływ wizerunku na postrzeganie cech fizycznych produktu
  • Komunikat: model OCTA - jak zbudować skuteczny komunikat reklamowy; insight - definicja, przykłady oraz proces budowania insightu w reklamie; badania jakościowe jako sposób na znalezienie insightów + jak je przeprowadzić na własne potrzeby?
  • Techniki kreatywne: przygotowanie do procesu kreatywnego; proces kreatywny i techniki generowania pomysłów - jak kreatywni wymyślają pomysły? Prezentacja pomysłów - jak sprzedać swój pomysł

 

DLA KOGO

  • Pracownicy działów marketingu
  • Pracownicy agencji reklamowych
  • Osoby związane z branżą kreatywną
  • Osoby zarządzające markami
  • Osoby związane z rozliczaniem efektywności działań reklamowych
 


FORMA
 
STACJONARNIE
 
TERMIN

 
 
CENA

1500 zł  
+ VAT
przycisk zgłoś się