WARC-badanie

 

Komentarz do części raportu przygotowanego przez WARC Marketer’s Toolkit 2022 – „WHERE IS THE MONEY GOING?”  

  

Zachęcamy do pobrania całego raportu: https://effectivenesshub.warc.com/marketers-toolkit-2022/table-of-contents/  

  

Podsumowanie raportu niesie ze sobą bardzo optymistyczny wydźwięk dla sektora komunikacji marketingowej – WARC odnotował prawie 24% wzrostu globalnego rynku reklamy.

  

To największy przyrost od ostatnich 40 lat (w ramach badań prowadzonych przez WARC). Wniosek – wirus SARS-CoV-2 nie zaszkodził rynkowi reklamy, a nawet dał mu „pozytywnego kopa”.  Oczywiście, jak można się domyślać, wzrost jest głównie windowany przez działania z obszaru online marketingu. Warto przyjrzeć się tym wysokim wynikom i porównać je do tego, co dzieje się w naszych własnych firmach. Czy wydatki na reklamę też wzrosły? Jeśli tak, w których obszarach najbardziej? Czy były to wzrosty efektywne? Na jakie medium postawiliśmy? 

  

Z raportu wynika jasno, że z roku na rok przychodzi nam, marketerom, działać w coraz większym natłoku aktywności komunikacyjnych. W związku z tym jeszcze trudniejsze staje się odwieczne wyzwanie, jak tworzyć spójny, zapadający w pamięć i w serce konsumenta przekaz?

  

Alarmujące dla mnie okazały się dane, że ponad 50% marketerów deklaruje w tym roku, iż zwiększy swoje wydatki w performance marketing, podczas gdy mniej niż 30% będzie zwiększało inwestycję w brand marketing. W ubiegłym roku te proporcje były znacznie bardziej wyrównane (40% dla  performance marketing, 32% dla brand marketing). Wygląda na to, że rzeczywistość wyzwoliła w nas pęd ku rezultatom krótkoterminowym. Mam nadzieję, że tak nie zostanie, bo istotą efektywnego działania marketera jest utrzymanie balansu pomiędzy działaniami wpływającymi na działania krótko- i długoterminowe. 

 

Komentarza udzieliła Iwona Doktorowicz-Dudek, Consultant, Business Trainer, Rada Edukacyjna SAR, Rada Programowa MBS by Effie. 

 

Link do raportu: https://effectivenesshub.warc.com/marketers-toolkit-2022/table-of-contents/