GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SZKOLENIA
Szkolenie poświęcone jest zagadnieniu Digital maturity, czyli dojrzałości cyfrowej, które przedstawia, w jakim stopniu w danej firmie i w ramach jej działalności wykorzystujemy dostępne rozwiązania cyfrowe, jak są wdrażane i rozwijane dostępne technologie, innowacje czy kompetencje pracowników, i w końcu jak postępujący proces cyfryzacji jest realizowany w firmie.
W 2021 r. tylko 9% badanych przez firmę BCG i Google firm realizowała tzw. data-driven marketing, czyli marketing w pełni oparty na danych. Chociaż dojrzałość cyfrowa dotyczy obecnie niemal każdego obszaru działalności firmy, podczas tego szkolenia skupimy się na przedstawieniu aspektu dojrzałości cyfrowej przede wszystkim z perspektywy marketingu.
Podczas szkolenia zostanie omówionych 6 obszarów, które odpowiedzą na najważniejsze pytania, przed jakimi uczestnik stanie chcąc przeprowadzać proces cyfryzacji biznesu w swojej firmie.
Każdy z omawianych obszarów przeprowadzany jest w formie warsztatu, zawierającego wyjaśnienie oraz przykłady wybranych organizacji (analiza wraz z dyskusją).
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU
FORMA |
CZAS |
CENA |
Stacjonarne/Online |
Dwa dni(12h) |
3000 zł |
DOSTĘPNE TERMINY SZKOLENIA
CEL EDUKACYJNY
-
Czym jest dojrzałość cyfrowa z perspektywy marketingu?
-
Jak badać w firmie Digital maturity oraz to w jakim stopniu w danej firmie wykorzystywane są dostępne rozwiązania cyfrowe, jak weryfikować proces cyfryzacji w firmie?
-
Poznanie ram i planu działania, który można wykorzystać rozwijając firmę/ dział w kierunku transformacji cyfrowej. W jaki sposób określać cele i mierniki tego procesu?
-
Jaka wiedza jest konieczna do rozpoczęcia pracy nad transformacją cyfrową? Poznanie szans i potencjalnych zagrożeń.
DLA KOGO
-
dla właścicieli firm, prezesów, członków zarządu,
-
dla marketerów - kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za procesy cyfryzacji biznesu w swoich firmach.
PROGRAM
I. Wstęp do transformacji cyfrowej.
II. Wskaźniki KPI (digital-first), podstawy pomiaru efektywności.
III. Omówienie 6 wymiarów, które wpływają na dojrzałość marketingu opartego na danych:
- Attribution - jak precyzyjnie mierzyć i szacować punkty kontaktu z klientem (customer touchpoint)
- Assets and ads - w jaki sposób dostarczać przyciągające uwagę, intuicyjne doświadczenia w cyfrowych punktach styku (customer touchpoint)
- Audience - jak porządkować dane w celu identyfikacji, zrozumienia i wpływania na najbardziej wartościowych odbiorców w całym lejku sprzedażowym.
- Access - jak skutecznie docierać do zidentyfikowanych odbiorców we wszystkich typach i kanałach reklamowych, przy zachowaniu odpowiedniego poziomu kontroli.
- Automation - jak optymalizować działania marketingowe w celu zwiększenia rentowności i wzrostu.
- Organisation - jak usprawnić proces podejmowania decyzji i osiągania wyników poprzez współpracę w ramach zespołów.
IV. Transformacja cyfrowa organizacji - szanse i zagrożenia.
V. Diagnoza dojrzałości cyfrowej na przykładzie wybranej organizacji - studium przypadku wraz z analizą i dyskusją.
DZIĘKI UDZIAŁOWI W SZKOLENIU UCZESTNIK
-
Wdraża innowacje cyfrowe, dobiera skuteczne kanały, techniki i treści komunikacji, zarządza projektami wdrażania innowacji cyfrowych, osiągając założone cele.
-
Zidentyfikuje obszary w którym potrzebne jest największe wsparcie lub w którym istnieje największa szansa, wskazuje elementy, w których wdrażanie transformacji cyfrowej może przynieść największe efekty m.in. w postaci uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
-
Potrafi wyjaśnić różnicę pomiędzy KPI a metrykami i dopasuje je do celów biznesowych.
-
Będzie umiał przygotować plan działania, który można wykorzystać rozwijając firmę/ dział w kierunku transformacji cyfrowej.
- Określa poziom dojrzałości cyfrowej firmy oraz wskazuje działania zwiększające dojrzałość w strategicznych dla firmy obszarach.