Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR regularnie przeprowadza badania branżowe, ukazujące trendy i zmiany w obszarze marketingu. Jedno z nich to Badanie Płac i Stawek Godzinowych realizowane pośród agencji zrzeszonych w SAR. Badanie mierzy zarobki pracowników różnych szczebli oraz stawki godzinowe, prezentowane przez agencje SAR swoim klientom na wstępnym, wyjściowym etapie ofertowania. 

Badania na zlecenie SAR wykonuje firma Willis Towers Watson Polska.

Badanie płac i stawek godzinowych: 

Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2025 (pdf)

Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2024 (pdf)

Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2023 (pdf)

Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2022 (pdf)
Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2021 (pdf)

Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2019 (pdf)
Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2018 (pdf)
Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2017(pdf)
Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2016 (pdf)
Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2015 (pdf)
Badanie Płac i Stawek Godzinowych edycja 2014 (pdf)