F1 Agnieszka_Barej
Agnieszka Barej

Head of Media and Digital Central Europe w Procter & Gamble

Absolwentka Marketingu i Zarządzania SGH. Od 2005 związana z Brand Managementem rynku FMCG. W portfelu marek, którymi zarządzała znajdują się Gillette, Old Spice, Lenor, Ariel, Pampers. Od kilku lat odpowiedzialna za media w Procter & Gamble w Europie centralnej.

 

Wykłada:

Zarządzanie Projektami w Komunikacji

 


 

F2 Tomasz_Bartnik
Tomasz Bartnik

Partner w One Eleven

Poprzednio Chief Strategic Officer Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce. Pracował też w Corporate Profiles Consulting i w Stratosferze. Tworzył i współzarządzał działami strategii Saatchi & Saatchi oraz PZL. Publikuje, wykłada, bywa członkiem jury konkursów branżowych, m.in. Effie czy Innovation Award.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 

F3 Jacek _Bielarz

Jacek Bielarz Category Manager w Grupie Maspex

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Avans University of Applied Sciences (Holandia) oraz Durham University i London School of Marketing. W portfelu marek, którymi zarządzał znajdują się m.in.: Hit, Krakuski (Bahlsen AG) oraz Tymbark, Caprio, Tiger (Maspex Wadowice).

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F4 Tomasz Bogdanowicz

Tomasz Bogdanowicz

Client Service Director/ Managing Partner w Walk Creative

Związany z agencją WALK, w ramach której opowiada m.in. za kluczowych klientów firmy oraz rozwój shopper marketingowych kompetencji firmy. Uczestnicy zarówno w planowaniu strategicznym, jak i egzekucji narzędzi promocyjnych. Pracował m.in. dla Johnson&Johnson, Unilever, Nestle, Nikon, Volkswagen czy Coca Cola.

 

Wykłada:

Komunikacja in-store Przygotowanie akcji promocyjnych

 


 

F5Katarzyna Borkowska

Katarzyna Borkowska

Head of Mplatform w Wavemaker

Socjolog związana z branżą mediową od 2010 roku. Przez 6 lat pracowała z klientami z branż FMCG, beauty, retail, telekomunikacja. Od 2 lat zajmuje się programatic w ramach agencji Wavemaker. Odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie nowych narzędzi programatycznych, oraz za edukację w tym temacie w agencji.

 

Wykłada:

Optymalizacja mediów cyfrowych

 


 

F6 Katarzyna Ciepiela

Katarzyna Ciepiela

Adwokat w kancelarii Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy

W LSW poświęca się zagadnieniom prawa autorskiego i dóbr osobistych. Jej zainteresowania koncentrują się między innymi na prawie konkurencji, prawie reklamy, prawie mody i prawie medycznym. Doświadczenie zdobywa również w zakresie arbitrażu handlowego.

 

Wykłada:

Prawo mediów społecznościowych
Wstęp do organizacji eventów
Organizacja eventów

 


 

 

F7Magdalena Dobrowolska-Sagan

Magdalena Dobrowolska-Sagan

Właściciel Anloko

 

Strateg, coach, prowadzi procesy budowania strategii marek, zintegrowanej strategii komunikacji oraz innowacji. Współautorka metody warsztatowej „Prowokacje strategiczne”. Certyfikowany facylitator metody LEGO Serious Play®.

Pracowała m.in. dla Nestle, Winiary, Bayer, Mazda, Bobovita, Getinbank, Netia, DB Schenker, LeroyMerlin.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F8 Iwona Doktorowicz-Dudek

Iwona Doktorowicz-Dudek Wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej

Zarządza markami Tyskie, Żubr, Lech, Redd’s, Książęce, Dębowe, Wojak, Pilsner Urquell, Grolsch. Wcześniej w Grupie Danone, gdzie kierowała m.in. markami: Delicje, Pieguski, Petitki, Activia, Actimel, Danonki, Danio, Jogurt Danone, Fantasia, Gratka.

Od roku 2013 juror w konkursach Effie.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki
Zarządzanie Projektami w Komunikacji

 


 

F9 Krzysztof Goryński

Krzysztof Goryński

Szef diagnostyki w One Eleven


Związany z badaniami marketingowymi rynku nowych technologii i mediów. W TNS/GFK/Gemius realizował projekty segmentacyjne, produktowe i wizerunkowe między innymi dla UPC, Play, Netia, Orange i Microsoft. Od 2015 roku w TVN odpowiadał za obszar wiedzy związanej z nowym konsumentem oraz insighty strategiczne dla rynku wideo online.

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F10 Agnieszka Gozdek

Agnieszka Gozdek

Brand Strategy Director w Isobar Polska, Dentsu Aegis Network

Zdobywała doświadczenie w strategiach marek w SMG/KRC Millward Brown, następnie w D’Arcy i Leo Burnett, a także

w Stratosfera Added Value. W Isobar Poland Group odpowiada za dział zajmujący się strategią marek, komunikacją 360, media społecznościowe i CRM.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

Irena Iwasiewicz

Irena Iwasiewicz 

partner w Cup Of Tea Garwolińska Iwasiewicz Consulting 

Doświadczenie zdobywała zarówno po stronie agencji reklamowych -  McCann Erickson i Leo Burnett, jak i po stronie klienta, jako dyrektor marketingu marek Kolastyna, Baker McKenzie, CDI Polska. 

Obecnie w ramach Cup Of Tea Garwolińska Iwasiewicz Consulting w zakres jej pracy wchodzi budowanie strategii marek oraz strategii komunikacji. 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F11 Michał Kociankowski

Michał Kociankowski Kierownik Pracowni Badań i Rozwiązań w Synergion

Badacz rynku i strategii komunikacji, twórca narzędzi i produktów badawczych łączących techniki ilościowe i jakościowe. Prowadził dział Research Consulting w Grupie IQS, następnie w Young&Rubicam Warsaw.

Wykładowca SGH. Szef Rady Programowej Szkoły Badań Rynku PTBRiO. Juror konkursu Superbrands. Przewodniczący komisji jury w konkursie Effie 2009.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F12 Anna Koszur
Anna Koszur

Deputy Managing Director w Scholz&Friends

Jest jednym z pionierów doradztwa marketingowego w Polsce. Pracowała w DDB Warszawa, gdzie tworzyła dział brand consultingu i była członkiem Zarządu.

Tworzyła Corporate Profiles Consulting – firmą zajmującą się doradztwem strategicznym. Obecnie Deputy Managing Director w agenci Scholz&Friends Warszawa.

Członek jury Effie.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 

F13 Dorota Krasnodębska - Wnorowska

Dorota Krasnodębska - Wnorowska

Właściciel Proste Pytanie

Trener innowacji i konsultant strategiczny, praktyk Design Thinking, współautorka metody Prowokacji Strategicznych, ponad 18 lat związana z rynkiem reklamy (Publicis, Saatchi&Saatchi). Specjalizuje się we wspieraniu procesów innowacji w organizacjach, facylitowaniu procesów strategicznych i kreatywnych, tworzeniu strategii marki.

 

Wykłada:

Design Thinking

Zarządzanie zespołami kreatywnymi Od Gallupa do Love marku

 


 

F14 Agnieszka Kwaśniewska
Agnieszka Kwaśniewska

Chief Strategy Officer w Saatchi&Saatchi IS

Od wielu lat w branży doradztwa marketingowego. Specjalizuje się w projektach z zakresu strategii marek na różnych etapach ich życia oraz strategii implementacji. Pracowała m.in. dla Deutsche Bank, Bank BPH, Millennium Bank, BNP Paribas, Lotos, Merck, GSK Novartis, Mondelez, Wedel, Bahlsen, Kruszwica, Mastercook, Microsoft, LPP, Atlantic, IKEA, Tyskie.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 

F15 Rafał Lampasiak

Rafał Lampasiak

Strategy Director w Walk

 

Posiada 14-letnie doświadczenie w strategicznym planowaniu i budowaniu marek, zdobyte m.in. w Havas Worldwide Warsaw, 180 Heartbeats + Jung von Matt, TBWA.

Realizował projekty dla lokalnych i międzynarodowych klientów: Adidas, Axa, VISION EXPRESS, Ikea Centres Polska, Mars, NC+, Nivea, Onet, Opel, VW, Peugeot, UPC. Laureat konkursów: Effie, KTR czy Innovation.

 

Wykłada:

Storydoing

 


 

F16 Katarzyna Lejman

Katarzyna Lejman

Adwokat w Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i w prawie cywilnym. Doradza w zakresie prawa autorskiego, prawa znaków towarowych i prawa

konkurencji, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z prowadzeniem e-biznesu i z reklamą. Posiada bogate doświadczenie w problematyce praw konsumenta, ze szczególnym uwzględnieniem usług świadczonych

na rzecz konsumentów za pośrednictwem Internetu.

 

Wykłada:

Wykorzystanie cudzych utworów w reklamie

 


 

F17 Arkadiusz Łoś

 

Arkadiusz Łoś

Brand Consulting & CI Director w Dragon Rouge

Zajmuje się kreowaniem marek i komunikacją. Prowadził projekty budowania strategii marki oraz kompleksowe projekty transformacyjne m.in. dla Nest Banku, Inter Cars, ING Banku Śląskiego, Onet, Eurocash, BGŻ BNP Paribas, Kazara, BGK, Black Red White, PGNiG, Porta Drzwi, Topex, Ghelamco Poland i wielu innych.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F18 Piotr Łukasiewicz

Piotr Łukasiewicz

Senior Consultant w Kantar Millward Brown

Doktor nauk społecznych, badacz stylu życia. W latach 1994-2008 dyrektor planowania strategicznego w McCann.

Specjalizuje się w strategii i komunikacji marek oraz w analizach kulturowych, w tym trendach. Prowadzi

warsztaty strategiczne na temat insightów, pozycjonowania i nowych produktów.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 

 F19 Edyta Mańturzyk

Edyta Mańturzyk

CFO w Young & Rubicam Polska

 

Od 12 lat Dyrektor Finansowy w spółkach Grupy Young & Rubicam Poland. Odpowiedzialna za finanse, księgowość, administrację IT i HR.

Wcześniejsze doświadczenie zdobywała w takich branżach jak: retail, digital, bankowość inwestycyjna, spółki z obszaru medycznego.

 

Wykłada:

Finanse i negocjacje w kampanii reklamowej

 


 

F20 Marta Marczak

Marta Marczak

Szef Zespołu Strategii Marki w PwC

Socjolog, strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Doświadczenie zdobywała jako Brand Manager w firmie spożywczej, następnie jako strateg i partner w Stratosferze, obecnie w PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 F21 Adam Nowakowski

Adam Nowakowski

Planning Director/Deputy Managing Director w Leo Burnett

Związany z reklamą od 1999 roku, gdy zasilił dział obsługi. Jako strateg pracował na rzecz marek Warta i Kredyt Bank, a potem Axa Direct, Snickers, M&M’s, Wrigley’s, Lay’s, Lech oraz SOS Wioski Dziecięce. Odpowiedzialny za obsługę strategiczną marek Eurobank, Orange, Kaufland, IQOS, Samsung i Fairy,

a w przeszłości T-Mobile, Castorama, PZU, Axa i Heineken.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F22 Marcin Olkowicz

Marcin Olkowicz

Knowledge Consultant SAR, trener, konsultant ds. rozwoju, edukator, wykładowca akademicki

W praktyce zawodowej łączy 25-letnie doświadczenia z pracy w komunikacji (zarówno po stronie firm, jak i agencji) z pasją zawodu trenera i konsultanta. Zaraża entuzjazmem, zachęca do myślenia, inspiruje, zaprasza do samodzielnych poszukiwań. Lubi ludzi i wierzy w rozwój.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki
Skuteczna prezentacja pomysłu
Zarządzanie Projektami w Komunikacji

 


 

 

F23 Jarosław Petz

 

Jarosław Petz

Chief Knowledge Manager w SAR

Konsultant zarządzania projektami innowacyjnymi. Doświadczenie budował pracując jako szef i facylitator zespołów projektowych, wdrażając projekty zmian w organizacjach biznesowych. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania projektami w projektach innowacyjnych (SGH) oraz prawa umów w projektach agile (Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni, MBA).

 

Wykłada:

Zarządzanie Projektami w Komunikacji

 


 

F24 Katarzyna Piwowarczyk-Atys

Katarzyna Piwowarczyk-Atys Deputy Country Marketing Director w IKEA

Od kilkunastu lat w branży, po stronie marketerów, agencji reklamowych i badawczych. Najbardziej ciekawią ją niestandardowe podejścia  w komunikacji, sprytne sposoby na zwrócenie na siebie uwagi przez markę, lubi też być zaskakiwana wynikami badań, które zmieniają utarty tok myślenia.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F25 Małgorzata Poławska

Małgorzata Poławska Qualitative R&D Manager w Kantar Insight

Socjolog i badacz rynku. Zajmuje się konsultacją oraz prowadzeniem nowatorskich projektów, procesami standaryzacji i wdrażania metodologii, zarówno ilościowych jak i jakościowych. Odpowiadała za opracowanie i wprowadzenie zestawu nowatorskich technik projekcyjnych we wszystkich europejskich biurach Millward Brown.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F26 Michał Rutkowski

Michał Rutkowski

Marketing Director w Agora SA

Ponad 20 lat doświadczenia w marketingu, ponad 10 lat w mediach i marketingu internetowym, m.in. jako Dyrektor Strategiczny DDB Warszawa, Dyrektor Zarządzający Tribal DDB, zastępca Dyrektora Generalnego Grupy naTemat, Dyrektor Marketingu i Strategii Marki Gazeta.pl. Pracował m.in. dla McDonald’s, Unilever, Johnson&Johnson, Allegro, Orange, Tyskie, Finlandia Vodka, PKO BP, Ekstraklasa SA.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 

F27 Marcin Samek

Marcin Samek Strategy&SoMe Director w McCann Worldgroup

Wcześniej pracował m.in. w Havas Worldgroup Warsaw i w Agencji Reklamowej S4.

Obecnie współtworzy strategie marketingowe takich marek jak Mastercard, KFC, Wyborowa, Coca-Cola czy Bank Pekao, a wcześniej m.in. Permen, Peugeot, Książęce, Delicje, czy Praktiker.

 

Wykłada:

Praca z briefem agencyjnym, kreatywnym, klienckim i marketingowym

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F28 Zuzanna Skalska
Zuzanna Skalska

Founding Partner w 360Inspiration

Pracowała m.in. w Philips Design i w studiu VanBerlo. Od 2007 roku tworzy 360Inspiration - markę specjalizującą się w analizie trendów w obszarze innowacji, designu i rozwoju biznesu. Od 2003 roku w Dutch Design Week w Eindhoven. Wykładowca na Uniwersytecie TU/e w Eindhoven i na Parsons School of Design w Nowym Jorku oraz School of Form w Poznaniu.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F29 Danuta Skarbek

Danuta Skarbek

IT Manager w Potential Project - Focused Minds

Od 17 lat zdobywa i dzieli się wiedzą z zakresu zarządzania projektami, produktem i IT z klientami z sektora technologii, lokalizacji oraz mediów. Stworzyła zespół ponad 160 PMów, zbudowała Project Management Office.

Wspiera zespoły w ukierunkowaniu na słuchanie potrzeb klienta oraz dostarczanie rozwiązań w podejściu agile oraz lean. Certyfikaty Six Sigma Green Belt, Agile PM, PMP. Absolwentka ALK Coaching Profesjonalny.

 

Wykłada:

Zarządzanie Projektami w Komunikacji

 


 

F30 Grażyna Skarżyńska

Grażyna Skarżyńska

Współzałożycielka Good Company

 

Doświadczenia zawodowe zdobywała w PepsiCo Poland, następnie jako Strategic Director BBDO Warszawa odpowiadała za strategię m.in. dla: mBank, Multibank, GE Money Bank, Bayer, P&G, Mars Polska, PepsiCo. Współzałożycielka agencji Albert Lumberjacker i firmy Good Company. Członek Komitetu EFFIE, członek Rady Reklamy. Juror Young Media Lions oraz Ad Venture (EACA).

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 F31 Michał Sobolewski

Michał Sobolewski

Dyrektor Marketingu w Play

Kieruje ofertą dla klientów indywidualnych, digitalizacją i marketingiem internetowym. Odpowiadał m.in. za wprowadzenie na rynek ofert nielimitowanych, oferty rodzinnej i duety oraz aplikacji Play24. Wcześniej zarządzał ofertą abonamentową i rozwojem klientów w Orange. Wprowadzał na rynek ubezpieczenia direct w Aviva Polska. Odpowiadał za wprowadzenie na rynek mBanku.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F32 Magdalena Spisak

Magdalena Spisak

Procurement Consultant

Prowadzi szkolenia z obszaru dobrych praktyk przetargowych dla agencji, jak i klientów. Odpowiada w SAR m.in. za Dialog Branżowy Reklamodawca-Agencja. Realizowała przetargi reklamowe i projekty optymalizacji kosztów m.in. dla: BNP Paribas, Bacardi-Martini, Bakalland, Eko-Park, Pekaes/ Kulczyk Investments SA, SABMiller, Konfederacji Lewiatan.

 

Wykłada:

Finanse i negocjacje w kampanii reklamowej

 


 

F33 Marek Staniszewski

Marek Staniszewski

Założyciel Heuristica

 

Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych oraz marketingu Canal+. Prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego. Juror w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK i Superbrands.

 

Wykłada:

Metody twórczego myślenia
Zarządzanie marką w praktyce Insighty i archetypy
Zasady wdrażania strategii marki

 


 

F34 Jacek Studziński
Jacek Studziński

Senior strategy planner w Isobar Polska

  Strateg z ponad 18-letnim doświadczeniem, które zdobywał m.in. w agencjach TBWA, G7, Grey Group i Leo Burnett oraz 180heartbeats + Jung v. Matt. Realizował projekty dla takich firm jak AXA, Chipita, Credit Agricole, Cropp Clothing, Ferrero, Heineken, Mars (Twix, Dove, Pedigree, Chappi, KiteKat), Nivea, Orange, SAB Miller i T-Mobile.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

 F35 Anna Surdyk

Anna Surdyk

Program i Project Manager w Grupie 4finance

Zarządza globalnymi projektami w obszarze marketing/ digital. Od 8 lat związana z branżą finansową i farmaceutyczną. Posiada w swoim portfolio wdrożenia w krajach Europy, Ameryki Płn. i Płd oraz Azji. Aktualnie kieruje wdrożeniem Global Data Protection Regulation (GDPR). Project Manager w Grupie 4finance. Realizowała projekty z zakresu Marketing Technology w 14 krajach wchodzących w skład Grupy 4finance.

 

Wykłada:

Zarządzanie Projektami w Komunikacji

 


 

F36 Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Prezes agencji brandingowej MIDEA

 Ceniony mówca publiczny. Wykładowca studiów MBA w Wyższej Szkole Bankowej, studiów podyplomowych AGH w Krakowie, WSAiB w Gdyni. Pracował i pracuje min. in. dla Leroy Merlin, Grupy Allegro, Diners Club, Agory, HBO, LOT-u, Avonu, Banków BGŻ, ING, BPH SA, Orange, Rzetelnej Firmy, Credit Agricole, Money.pl.

 

Wykłada:

Storytelling – angażująca opowieść w marketingu
Copywriting – perswazja słowem

 


 

 F37 Antoni Trela

Antoni Trela

Senior Brand Consultant w CPC Brand Consultants

Ukształtowany zawodowo przez 10 lat pracy z ludźmi mądrzejszymi od siebie i pobyt w Miami Ad School San Francisco. Specjalizuje się w projektach opracowania strategii pozycjonowania marki oraz strategii komunikacji marek. Prowadził projekty dla takich Klientów jak Play, Avon, Aviva, CEDC, Grupa Żywiec, Philips, Canon, Credit Agricole, czy Allegro.

 

Wykłada:

SSM Strategia i Komunikacja Marki

 


 

F38 Łukasz Turkowski

Łukasz Turkowski

Media Director & Partner w Gameset- gaming & esport marketing

Laureat m.in. pierwszej złotej Facebook Award - za użycie mediów i danych. Wcześniej związany z agencją reklamową DDB&tribal i OMD, gdzie odpowiadał za digital marketing, strategie mediowe, zakup i planowanie mediów, e-commerce i technologie. Obecnie rozwija pierwszą agencję marketingu gamingowego.

 

Wykłada:

Marketing w grach

SMI Marketing Interaktywny

 


 

F39 Zuzanna Warowna-Toruńska

Zuzanna Warowna-Toruńska

Szefowa Concept Spot

 Absolwentka SGH. Od 2001 roku związana z branżą reklamową, ostatnio w Grupie Ogilvy w Polsce. Współpracowała m.in. z Decathlon, Kompania Piwowarska, McDonald’s, Philips, PKO Bank Polski, PZU. Juror i członek komitetu konkursu Effie, prelegent i szkoleniowiec. Mentor w programie „Technologia w spódnicy”. Prowadzi blog pozytywniesubiektywnie.wordpress.com

 

Wykłada:

Akademia Client Service w branży reklamowej

 


 

F40 Marcin Winkler

Marcin Winkler

 

Ponad 15 lat w wiodących firmach i start-upach przy projektowaniu i implementacji strategii digitalizacji m.in. dla eCommerce, TelCo, bankowość, media, reklama, FMCG. Odpowiadał za realizację strategii digital transformation w Play oraz jako wiceprezes współtworzył ecommerce odzieżowe (born2be.pl, renee.pl i multu.pl w Azagroup SA). Absolwent MBA University of Chicago Booth School of Business oraz SGH.

 

Wykłada:

SMI Marketing Interaktywny

 


 

F41 Łukasz Zaleśny

Łukasz Zaleśny

Strategy & Innovation Director w Blue 449

Entuzjasta wykorzystania myślenia strategicznego i technologii w obszarze Branded Customer Experience. Od ponad 12 lat zajmuje się komunikacją marek i reklamą, pracował m.in. w Gadu-Gadu, E-Graphics (TBWA), ACR (Grupa K2) i Zenith Optimedia. Współpracuje z markami z wielu kategorii: kosmetyki, finanse, FMCG, DIY, IT, OTC.

 

Wykłada:

Marketing oparty na danych
Projektowanie doświadczeń klienta